כתיבת תוכן מותאם לגולשים ולמנועי חיפוש

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
התייחסו בכבוד לנכס המרכזי שלכם בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט - תוכן. מעט זמן נוסף ותשומת לב לפרטים יכולים לעשות את ההבדל. אז ודאו כי אתם מקדישים את זמנכם במקום הנכון. ודאו כי האתר שלכם מקיים מבחינת תוכן (ולא רק) את הבטחותיו לגולשים. התשואה על השקעת הזמן תהיה שווה את המאמץ.

כל מי שעוסק אפילו במעט בתחום קידום אתרים כבר יודע לשנן את המנטרה המוכרת: “התוכן הוא המלך!” נראה כי כולם יודעים זאת, אך כשגולשים ברשת נתקלים לעיתים כה קרובות בתכנים שפשוט לא מתאימים ולא מותאמים לעקרונות השיווק בכלל ולנושא קידום אתרים בפרט. אז כנראה שלא כולם משננים את המנטרה… או לחילופין, כן משננים, אך לא יודעים כיצד ליישמו.

 במאמר זה, המתבסס על מאמרה של קארי היל, נספק לכם מעט טיפים בנושא תוכן וכתיבה שיווקית, תוך הצגת דוגמאות.
רקע – כתיבת תוכן לשיווק באינטרנט
האופן שבו אתם מציגים את השירותים ואת המוצרים שלכם מתוך כוונה למשוך אליכם לקוחות פוטנציאליים, הינו בעל השפעה מכרעת על תנועת הגולשים באתרכם, על יחסי ההמרה ועל כל המשתמע מכך. כבעלי עסקים אתם חייבים לתת את הדעת על מה שאתם כותבים, מה אתם מבטיחים וכיצד הינכם עומדים בהתחייבויות שלכם. בין אם מדובר במודעות פרסום במסגרת קידום אתרים ממומן, ובין אם מדובר בטקסט המופיע בכותרות ובתיאורים במסגרת קידום אתרים אורגני, במידה והינכם מעוניינים ביחסי המרה גבוהים, עליכם לספק את הסחורה המובטחת.
תוכן עבור קידום אתרים אורגני
כותרת – Title
כותרת הדף היא ההזדמנות שלכם להתבלט לטובה ולהיות ייחודיים יותר בהשוואה למתחרים. וודאו כי הכותרת של הדף כוללת את מילת המפתח הטובה ביותר לאותו עמוד ושבצו אותה בתחילתה של הכותרת. בנוסף, השתדלו לעצב משהו בסגנון שונה מעט מכל השאר. רוצים דוגמא?
מרבית האתרים שאני נתקלתי בהם, מפרידים בין מילות מפתח באופן הבא: באמצעות הסמן | או באמצעות פסיק. מה דעתכם על שימוש בתו טילדה: ~ זה בהחלט ייראה שונה בהשוואה ליתר האתרים!
אתם גם יכולים לראות כי מילת המפתח (“Miami beach hotel”) מופיעה בתחילת הכותרת. האתר כולל את מספר הטלפון, וגם זה בלט בהשוואה למתחרים (זה כמובן ממש לא חובה).

הבדלים אלה יכולים להיות אותם פרמטרים בדיוק שיגרמו לגולשים להקליק ולגלוש לאתר שלכם, או להעדיף על פניכם את המתחרה.

תיאור הדף – meta description

ברוב המקרים, גוגל אכן יציג בחיפוש האורגני, את הטקסט שהגדרתם בתיאור הדף (השתדלו להשתמש בתגNOODP  ). השתמשו בקריאה לפעולה וודאו כי אתם חוזרים שוב על מילת המפתח שלכם. בדוגמא הקודמת אתם יכולים להבחין מיד בקריאה לפעולה:
“Make your Miami beach hotel reservations today”.

מכיוון שנעשה שימוש מדויק בביטוי המפתח, הוא מופיע כולו באופן מודגש, וגם זה משפיע על בחירת הגולשים (גוגל מציג את השאילתא שביצעתם באופן מודגש – נצלו זאת בתבונה). כשהתיאור כולל את מילות המפתח שהקישו הגולשים בחיפוש האורגני, זה מחזק את התחושה בקרב הגולש כי האתר אכן יספק לו את מבוקשו.

כמובן שהתיאור חייב להיות מותאם לתוכן הדף – אל תוליכו שולל את הגולשים. כלומר, אם אתם מבטיחים מידע מסוים, אל תובילו אותם לטופס הרשמה מעצבן לפני מסירת המידע. ספקו להם את המידע שהבטחתם. מה שכן, באפשרותכם להציע לגולשים מידע נוסף בנושא באמצעות ניוזלטר או סדרה של טיפים ואז, במידה והם מעוניינים בכך, תוכלו לבקש מהם למלא פרטים בטופס נפרד (וכך תשיגו את הלידים שלכם).

קידום אתרים ממומן – מודעות פרסום

כשאתם מנהלים קמפיין בגוגל אדוורדס, חשוב כי הקליקים בגינם הינכם משלמים, אכן יומרו לרכישות ויגדילו את יחסי ההמרה. אתם חייבים להיות מאוד מדויקים. יש לכם מקום עבור 95 תווים בלבד, כולל מרווחים, להעברת המסר שלכם באופן האפקטיבי ביותר.
וודאו כי הינכם משתמשים במילת המפתח שלכם בכותרת של כל מודעה וכדאי שהיא תופיע גם במודעה עצמה. צרו קבוצת מודעות נפרדת עבור כל מילת מפתח ונסחו מודעה ייחודית, או השתמשו בשיבוץ דינאמי של מילות המפתח בהתאמה.
אם נחזור לדוגמא של חיפוש בית מלון במיאמי, התבוננו במודעות הממומנות.רק מודעה אחת עונה על הפרמטרים שציינו: שימוש בביטוי המפתח הן בכותרת המודעה והן בגוף המודעה בתוספת קריאה לפעולה (המודעה שמסומנת בצהוב).

אם נבחן את המודעה של אתר: www.riu.com (מודעה רביעית בדוגמא) נגלה כי היא אינה עומדת ב”דרישות”.

ניתן לתקן אותה  באופן הבא:

Miami BeachHotel Riu
Miami Beach — Luxury Oceanfront
Hotel. Book Specials from $99
www.Riu.com

יצירת בהירות בטקסט, הוספת מילות מפתח באופן שתופס את העין וקריאה לפעולה, הופכים מודעה זאת ממודעה לא אטרקטיבית, למודעה המספקת מידע העונה על צרכי הגולשים – בהתאם לחיפוש שביצעו.

לסיכום

התייחסו בכבוד לנכס המרכזי שלכם בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט – תוכן. מעט זמן נוסף ותשומת לב לפרטים, יכולים לעשות את ההבדל. אז וודאו כי אתם מקדישים זמן זה במקום הנכון. וודאו כי האתר שלכם מקיים מבחינת תוכן (ולא רק) את הבטחותיו לגולשים. התשואה על השקעת הזמן, תהיה שווה את המאמץ.