קידום אתרים ממומן – הפרדת ניתוח ביצועים ברשת החיפוש וברשת התוכן

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
זכרו כי כל אחד יכול לפתוח חשבון בגוגל אדוורדס ולנהל מסע פרסום. החוכמה טמונה דווקא בניהול הקמפיין ביעילות, כך שהכסף המושקע יניב תשואה מקסימלית. ניתוחים ואופטימיזציה הם הכרח בתהליך קידום אתרים ממומן בגוגל!
כשאתם מפרסמים מודעות בגוגל אדוורדס יש לכם אפשרות לבחור בין אם להציג את המודעות שלכם ברשת החיפוש בלבד או לשלב את המודעות גם ברשת התוכן. משתמשים רבים אינם מודעים לאפשרות הבחירה ומפרסמים על פי ברירת המחדל הכוללת בד”כ גם את רשת התוכן. חשוב להיות מודעים לכך כי קיימים פערים בין התנהגות הגולשים והתוצאות המתקבלות מהפרסום בשתי רשתות אלה.
לא תמיד ניתן להשוות ביצועים בין שיעורי ההקלקה ויחסי ההמרה של השניים ורשת החיפוש ידועה כמוצלחת יותר בדרך כלל. על מנת למקסם את שיעור התשואה על ההשקעה – ROI, ניתן לתמחר את עלות ההקלקה באופן שונה ברשתות חיפוש אלה כך שלא תבזבזו את כספכם לשווא.
(מידע נוסף אודות רשת התוכן תמצאו כאן – content network posts).
הנתונים הסטטיסטיים של ביצועי המודעות ברשתות החיפוש והתוכן יכולים להיות מאוד שונים זה מזה ולכן, אין להתייחס אליהם כאל מיקשה אחת. לדוגמא: חשיפה גבוהה ושיעור הקלקות נמוך ברשת החיפוש, יכולים להעיד על כך שאתם זקוקים לאופטימיזציה, אולם נתונים דומים ברשת התוכן לאו דווקא יובילו לאותה מסקנה.
ניתוח נפרד של ביצועים ברשתות החיפוש והתוכן של גוגל
כעת, גוגל אדוורדס שיפרה את הדו”חות והוסיפה אפשרות לניתוח נפרד של הביצועים ברשתות החיפוש והתוכן. תוכלו למצוא זאת בסיכום מסע הפרסום והמודעות. ניתן לקבל סטטיסטיקות שונות עבור הביצועים של הקמפיין ו/או של קבוצת המודעות, ואף תוכלו לסנן את הנתונים כך שתקבלו את הביצועים ברשת אחת בלבד.
כאמור, אפשרות זאת תאפשר לכם לנתח טוב יותר את הביצועים שלכם בעת קידום אתרים ממומן ועל סמך זה לקבל החלטות מושכלות יותר. במידה ותגלו כי עליכם לעשות אופטימיזציה באחת הרשתות, גוגל מציעה אסטרטגיות לאופטימיזציה: ברשת החיפוש – Optimization strategies for the search network וברשת התוכן – strategies for the content network.
כשאתם משווים נתונים ברשתות החיפוש והתוכן בדקו את יחסי ההמרה (אתם יכולים לשם כך להיעזר בכלי זה:AdWords conversion tracking).
היעדים שלכם לגבי שיעורי המרה יכולים להיות דומים בשתי רשתות החיפוש, אך לשם כך תצטרכו לוודאי לפעול באופן שונה.
זכרו כי כל אחד יכול לפתוח חשבון בגוגל אדוורדס ולנהל מסע פרסום החוכמה טמונה דווקא בניהול הקמפיין ביעילות כך שהכסף המושקע יניב תשואה מקסימאלית. ניתוחים ואופטימיזציה הינם הכרח בתהליך קידום אתרים ממומן בגוגל!