קידום אתרים על ידי קישורים – החלפות קישורים בעד ונגד

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בחלק זה, שהינו השני מתוך שלושה מאמרים העוסקים בנושא והמבוססים על הכתבה של מומחה קידום אתרים מארק ג'קסון, נעסוק ביתרונות ובחסרונות של החלפת קישורים הדדית כאסטרטגיה לבניית קישורים לאתר אינטרנט.
כאמור, אסטרטגיית בניית קישורים הינה מרכיב חשוב ביותר בתחום קידום אתרים. המאמר הראשון בסדרה, עסק בסיבות לחשיבות קישורים מבחינת קידום אתרים באינטרנט.
בחלק זה, שהינו השני מתוך שלושה מאמרים העוסקים בנושא והמבוססים על הכתבה של מומחה קידום אתרים מארק ג’קסון, נעסוק ביתרונות ובחסרונות של החלפת קישורים הדדית כאסטרטגיה לבניית קישורים לאתר אינטרנט.
בניית קישורים הדדיים
יש הטוענים כי החלפת קישורים זה כבר ‘פאסה’. ג’קסון חושב אחרת. לא שמדובר בטכניקה המוצלחת והאיכותית ביותר, וטכניקה זאת לא תיכלל בשלישייה הפותחת, אך יחד עם זאת ישנם אתרים שביצעו קידום אתרים באופן מוצלח באמצעות החלפת קישורים הדדית כאסטרטגיה מרכזית לקידום האתר, והם אף השיגו תוצאות יפות.
הבעיה העיקרית עם החלפות קישורים מסוג זה, אינה טמונה דווקא בערכם. הם אמנם נחשבים לקישורים פחות איכותיים ובעלי ערך נמוך יותר מבחינת קידום אתרים בהשוואה לקישורים חד -כיווניים, אך כמובן שקל יותר להשיג אותם וזהו יתרון.
הבעיות צצות כשמבצעים החלפות קישורים עם מקדם אתרים שאינו פועל בשיטות אתיות, או עם בעלי אתרים שהמוסר שלהם ירוד. יש כאלה שזמן מה לאחר ביצוע החלפה וקבלת קישור בתמורה, יסירו את הקישור המצביע לאתרכם. בנוסף, יש אתרים שיורדים עקב הענשה או החלטתו האישית והמקצועית של בעל האתר. תוסיפו לזה טעויות אנוש והסרת קישורים שלא מתוך כוונות זדון ועם כל אלה תיאלצו להתמודד.
כמובן שלבעלי האתרים שביניכם השוכרים את השירות של חברת קידום אתרים מקצועית, אין בעיה, שכן, קידום אתרים מקצועי כולל בדרך כלל את אחריות החברה לעקוב אחר קישורים קיימים ולאתר את אלה ש”נשברו”. אך במידה ותחליטו לסיים את הסכם ההתקשרות ולהמשיך לעסוק בנושא קידום אתרים לעסק שלכם בעצמכם, “התיק” ייפול עליכם.
קישורים חד צדדיים אמנם קשים יותר להשגה במקרים מסוימים, אך לפעמים זה קל בהרבה, מאשר להתמודד עם הבעיות שעלו כאן בנושא החלפות קישורים.
אז איך משיגים קישורים איכותיים?
פשוט מאוד…באמצעות מאמרים, אינדקסים ופורומים.
הפירוט על כל אחד מהשלושה יופיע בחלק השלישי והאחרון של המאמר  אשר יפורסם בהמשך.