קידום אתרים באמצעות קישורים – מהם קישורים טובים?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אסטרטגיית בניית קישורים היא מרכיב מרכזי בתחום קידום אתרים, לשם הבאת האתר לדירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש. כמובן שאיני מחדשת לכם דבר, אלא אם כן אתם ממש חדשים בתחום, אך בכל זאת אפתח את המאמר בסיבות המרכזיות לכך שהקישורים כל כך חשובים לקידום אתרים.
אסטרטגיית בניית קישורים הינה מרכיב מרכזי בתחום קידום אתרים, לשם הבאת האתר לדירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש. כמובן שאיני מחדשת לכם דבר, אלא אם כן, אתם ממש חדשים בתחום, אך בכל זאת אפתח את המאמר בסיבות המרכזיות לכך שהקישורים כל כך חשובים לקידום אתרים.
ככל שתבינו את הנושא טוב יותר כך תוכלו לפתח אסטרטגיות ולהיות יצירתיים יותר, ולמצוא דרכים חדשות לקבלת קישורים איכותיים. במאמר הבא בנושא תמצאו טיפים לדרכים בהן תוכלו להשיג קישורים נחשקים אלה.
מאמר זה מבוסס על הכתבה האינטרנטית של מארק ג’קסון מומחה קידום אתרים.
מדוע קישורים הינם כה חשובים בתהליך קידום אתרים?
קישור זה מעין הצבעה. כל קישור המצביע לאתר שלכם מספר למנועי החיפוש כי הוא מוצא את האתר שלכם כבעל משמעות, ומנוע החיפוש מתחשב בדיעה זאת. נשמע פשוט, לא? יוצרים הרבה קישורים לאתר וזהו, קידום אתרים נראה קל מתמיד… אך לא כך הדבר.
הקישורים אינם שווים באיכותם
בשונה מהצבעות אישיות בבחירות, לחלק מההצבעות יש משקל רב יותר מלאחרות והפערים יכולים להיות עצומים. הגורמים העיקריים המשפיעים על ערך הקישור הם אלה:
עוצמת האתר במידה ואין אף גורם אחר להתחשב בו, ל – PR של האתר יש השפעה מרכזית על כוחו של האתר. קישור מאתר בעל PR = 8  שווה הרבה יותר מאתר בעל PR = 3. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שגוגל מייחס חשיבות גבוהה יותר לאתר בעל דירוג 8 בהשוואה לדירוג 3.
רלוונטיות – לרלוונטיות האתר המקשר חשיבות גבוהה יותר בהשוואה לעוצמת האתר. אם יש לכם אתר בו אתם משכירים חדרים בתל אביב, קישור מאתר בעל דירוג 3 הפועל באותו תחום של השכרת חדרים, הינו בעל ערך רב יותר בהשוואה לקישור מאתר העוסק בעיצוב אתרים בעל דירוג 5. זהו נושא מעורפל, שכן, זה מותנה ביכולתו של מנוע החיפוש לזהות את ההקשר. הניסיון מראה כי לגוגל יש אפשרות לזהות הקשרים, זה הולך ומתחזק ונהיה חשוב יותר ויותר.
טקסט הקישור – הטקסט המשמש לקישור עצמו הוא בעל חשיבות עליונה. כשאתם בונים קישורים לאתר שלכם והנושא של קידום אתרים חשוב לכם, וודאו כי הקישורים כוללים את מילות המפתח שלכם. אך שימו לב, עליכם לגוון את הטקסטים, אחרת, זה יראה לא טבעי.
מיקום – מיקום הקישור בדף וכמות הקישורים הנוספים הקיימים באותו דף, משפיעים על ערך הקישור. קישור הממוקם בפוטר, ערכו נמוך מקישור הממוקם בראש הדף, קישור מתוך טקסט, איכותי יותר מקישור המופיע בדף קישורים, וקישור הנמצא בדף המכיל 50 קישורים הינו בעל ערך נמוך יותר מקישור הנמצא בדף המוציא מעט קישורים.
כשחושבים על זה, זה הגיוני מאוד. כל אלה מראים אם האתר המקשר מעוניין או לא שהגולשים שלו יקליקו על הקישורים ויכנסו לאתר המקושר. מבחינת מנוע החיפוש, ככל שהוא משוכנע שהאתר המקשר באמת רוצה שיכנסו לאתר המקושר, הוא מייחס לקישור ערך רב יותר.
ישנם גורמים נוספים המשפיעים על איכות הקישור, אך זהו בסך הכל מאמר מבוא למתחילים. במידה ותבחרו להתעלם מגורמים אלה, לא בהכרח תיענשו אך ייקח לכם הרבה יותר זמן להגיע לתוצאות רצויות.
כיצד לייצר קישורים לאתר שלכם?
מספר הדרכים לייצור קישורים, מוגבל רק לגבולות הדמיון שלכם. אך על כך בחלק הבא…