שיפורי דוקומנטציה בגוגל – תוכן מוכוון גולשים, אך לא רק…

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
בבואכם לבנות ולעצב אתר, שימו בראש מעייניכם את המבקרים באתר. יחד עם זאת, עומדים לרשותכם, ללא כל סתירה, אפשרויות נוספות למתן אינפורמציה למנועי החיפוש (מידע שאינו מיועד למבקרים), דבר המאפשר להם לאנדקס, לנווט ולשרת טוב יותר את האתר שלכם.

 במסגרת העדכונים והשדרוגים בדוקומנטציה של גוגל, בחרו להתייחס גם לנושא התכנים באתר, ולפעולות שנועדו לסייע למנועי החיפוש לטפל באתר בצורה טובה יותר. אז מה מותר לעשות בגוגל עבור האתר, שאינו מיועד לגולשים באופן ישיר?

בעיקר עבור הגולשים
צרו דפים בראש ובראשונה עבור הגולשים ולא עבור מנועי החיפוש. אל תרמו את המבקרים שלכם ואל תציגו להם מידע שונה מזה המוצג לרובוט.
בגוגל עדכנו את הקו המנחה שלהם quality guidelines אשר במקור נועד למנוע מבעלי האתרים הסתרה והצגת תוכן שונה לגולשים ולרובוט. אלא מה? חלק מהקוראים פירש לא נכון את הכתוב ועל כן, הוכנסו שינויים לשם יצירת בהירות והוספה המילה בעיקר.
עבור אלה שהבינו את הכתוב – כהנחיה שלא לעשות דבר עבור מנועי החיפוש מעבר לנעשה עבור הגולשים ניתן הסבר מה כן מותר לעשות ואפילו מומלץ:
זה בהחלט בסדר לעשות פעולות שמסייעות לאתר במנוע החיפוש, אך אינן פוגעות בגולשים. למה הכוונה? לדוגמא:
  • הוספת NOFOLLOW לקישור, אינו משפיע על הגולש אך מנחה היטב את מנוע החיפוש לא “להזרים” PR דרך קישור זה.
  • תג מטה לתיאור הדף, Description כשהגולש מבקר בדף הוא אינו רואה את התיאור שלו, אך תג המטה כן מעביר אינפורמציה חשובה למנוע החיפוש, אודות דף זה. השתמשו בתג זה בתבונה:
  •  using the meta description wisely
  • WWW מול כתובת URL ללא WWW – ספרו לגוגל על העדפותיכם בעניין זה. לנושא זה יש חשיבות רבה מבחינת דירוג במנועי החיפוש.
  • הגשת מפת אתר לגוגל – לא מתבצע עבור הגולשים מכיוון שהם כלל לא נחשפים אליו, אך זהו מהלך נבון מכיוון שהוא עוזר למנועי החיפוש להתייחס לאתר שלכם בצורה טובה יותר. למידע נוסף בנושא זה:
  •  search engines can do better if you provide that information
למען הסר ספק, הגולשים הם החשובים. בבואכם לבנות ולעצב אתר, שימו בראש מעייניכם את המבקרים באתר. יחד עם זאת, עומדים לרשותכם, ללא כל סתירה, אפשרויות נוספות למתן אינפורמציה למנועי החיפוש (מידע שאינו מיועד למבקרים), דבר המאפשר להם לאנדקס, לנווט ולשרת טוב יותר את האתר שלכם.