קידום אתרים – אופטימיזציית תוכן: כלים לאיתור מילות מפתח

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אופטימיזציית תוכן חשובה מאוד לכל אתר המעוניין לקדם את עצמו במנועי החיפוש, הן באמצעות קידום אתרים אורגני והן באמצעות קידום ממומן. אתם ודאי מעדכנים את האתר שלכם באופן שוטף, אך כמעט תמיד יש מקום לשיפור.
אופטימיזציית תוכן חשובה מאוד לכל אתר המעוניין לקדם את עצמו במנועי החיפוש, הן באמצעות קידום אתרים אורגני והן באמצעות קידום ממומן. אתם וודאי מעדכנים את האתר שלכם באופן שוטף, אך כמעט תמיד יש מקום לשיפור.
על מנת שהגולשים אכן יגיעו אליכם באמצעות מילות החיפוש הנכונות, יש צורך בביצוע מחקר מילות מפתח כבסיס למילים בהן תשתמשו בתהליך אופטימיזציית התכנים שלכם. כמובן שעליכם גם לקחת בחשבון את כמות המתחרים על כל מילה או צירוף מילים.
ישנן שתי קבוצות כלים לסיוע בנושא זה:
  • Keyword suggestion tools : כלים המציעים מילות מפתח – לאיתור המילים שהגולשים אכן מחפשים ושמתאימים למוצר או לשירותים שאתם מציעים.
  • Keyword analytics tools: כלים לניתוחים אנליטיים – עוזרים באיתור מילות מפתח, אך גם מסייעים להבנה של מידת התחרות על כל מילה ומילה ועל ערכם היחסי של המילים בהשוואה לכמות התנועה שהן יכולות להזרים לאתר שלכם.
להלן רשימה של כלים חינמיים מהקבוצה הראשונה (הומלץ על ידי P.J. Fusco) :

Quintura

מנוע חיפוש ויזואלי המאתר מילות מפתח מתוך תוצאות חיפוש ובונה ענן תגיות. זהו כלי מצוין לשימוש בשלב סיעור המוחות, ואיתור המילים הקשורות לביטויים נפוצים שונים.
כלי נוסף להתחיל בו. תתחילו להקליד מילים ותעקבו אחר ההצעות המתקבלות.
Yahoo Search Suggest
כלי דומה לזה של גוגל, המתייחס לחיפושים הנפוצים ביאהו.
כלי מצויין להשוואה בין רמת הפופולאריות באופן כללי, של מילים או ביטויים שונים, זה מול זה. ניתן למדוד ולהשוות את נפח החיפוש של שני מונחים או יותר. לא נמסרים נתונים מספריים, אלא הגדרה כללית של נפח, לדוגמא: הרבה, מעט, ממוצע וכו’.
מסייע לכם להעריך את עלות מסע הפרסום שלכם בגוגל, ובנוסף, מסייע להבין את מידת התחרות על כל מילת מפתח מבוקשת.
מספק הערכה לגבי כמות הקליקים הפוטנציאלית למודעה מסוימת, שעשויה להתקבל מדי יום עבור כל מילת מפתח.
דוגמא לכלים מהקבוצה השנייה (בהם נדון במאמר אחר):
בינתיים, אספו מילים, הכינו רשימות, תעשו סיעור מוחות ותתכוננו למחקר מילות מפתח יסודי.