כיצד להעביר אתר לדומיין חדש ללא נזקים?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
במרבית המקרים, העברות אינן קלות או פשוטות. מילוי הנחיות אלו יעזור לכם להשלים את המשימה בבטחה ובהצלחה. כך גם תוכלו לוודא כי אף פירור מוניטין או הצלחה שהאתר צבר לא ייפול מהמשאית בעת המעבר...
האם אתם מתכננים להעתיק את אתרכם לדומיין חדש? וובמאסטרים רבים חוששים ממהלך זה. כיצד ניתן לעשות זאת מבלי לפגוע בדירוג האתר בדף תוצאות החיפוש בגוגל? צוות גוגל וובמאסטר מסביר.
מטרתכם הינה לבצע את ההעברה באופן בלתי נראה וחלק עבור הגולשים, ולוודא כי גוגל יודע שהדפים החדשים שלכם צריכים לקבל את אותם מדדי איכות כמו הדפים הישנים.
כשאתם מעבירים את האתר שלכם ומתקבלת הודעת שגיאה 404 (קובץ לא נמצא) זה פוגע הן בחוויית הגלישה של המבקר והן בדירוג שלכם בדף תוצאות החיפוש בגוגל.
העברת אתר לדומיין חדש, לדוגמא: מדומייןwww.domain.co.il לדומיין: www. newdomain.co.il הינו שונה מהעברת דומיין לכתובת IP חדשה.
הדברים העיקריים עליהם יש לתת את הדעת בהעברת אתר לדומיין חדש:
  • ראשית, בדקו את תהליך ההעברה באמצעות העברת תוכן מספרייה או מתת-ספרייה אחת בלבד. לאחר מכן, השתמשו בהפנייה קבועה באמצעות 301 Redirect להפניית אותם דפים ישנים לדפים החדשים באתרכם. זה יבהיר לגוגל ולשאר מנועי החיפוש כי האתר שלכם עובר לצמיתות.
  • לאחר שתהליך זה הסתיים, בדקו כי הדפים באתר החדש מופיעים בדף תוצאות החיפוש בגוגל. במידה ואתם רואים כי ההעברה תקינה, אתם יכולים להעביר את כל האתר. אל תבצעו הפנייה כוללת של כל התנועה מהאתר הישן לדף הבית החדש. זה אמנם יחסוך מכם את שגיאה 404, אך עבור המשתמש, מדובר בחוויה שלילית. הפנייה קבועה של דף לדף, בו כל דף באתר הישן מקבל הפנייה קבועה לדף המתאים באתר החדש, אמנם דורשת יותר עבודה אך היא עקבית ושקופה לגולשים. במידה ולא ניתן לבצע התאמה של 1:1 בין הדפים באתר הישן לבין הדפים באתר החדש, נסו לוודא כי כל דף באתר הישן מקבל לפחות הפנייה לדף חדש עם תוכן דומה.
  • במידה ובחרתם להחליף שם דומיין עקב מיתוג או עיצוב מחדש, מומלץ לשקול ביצוע בשני שלבים: ראשית, העתיקו את האתר שלכם, ולאחר מכן, השיקו את העיצוב החדש. זה יפחית את רמת השינויים עבור הגולשים ועשוי להקל על התהליך ולסייע למעבר חלק יותר. שמירה על מינימום משתנים יכולה להקל על איתור תקלות במידה ונתקלים בדברים בלתי – צפויים.
  • בדקו את כל הקישורים הנכנסים והיוצאים באתר שלכם. המצב האידיאלי ביותר הוא ליצור קשר עם כל האתרים המקשרים אליכם ולבקש מהם לעדכן את הקישויםר לאתר החדש. במידה והדבר הינו בלתי אפשרי, וודאו כי כל הדפים המכילים קישורים נכנסים, מקבלים הפנייה קבועה לאתר החדש. עליכם גם לעדכן את כל הקישורים הפנימיים כך שיצביעו על האתר החדש. לאחר שכל התוכן הועתק לאתר החדש, הסתייעו בכלי הבודק קישורים, לדוגמא: Xenu על מנת לוודא כי אין לכם קישורים שבורים באתר. זה חשוב במיוחד אם התוכן המקורי כולל קישורים אבסולוטיים ולא רלטיביים.
  • בכדי למנוע בלבול, כדאי לשמור על הדומיין הישן לפחות חצי שנה.
  • הוסיפו את האתר החדש לחשבון הוובמאסטר שלכם בגוגל. חוללו מפת אתר והגישו אותו לגוגל. זה יבהיר לגוגל כי התוכן מוצג וזמין באתר החדש וכי יש לשלוח לשם את העכביש.
  • שמרו בגוגל וובמאסטר הן את האתר הישן והן את החדש ובדקו באופן קבוע את דו”ח השגיאות crawl errorsעל מנת לוודא כי ה – 301 מהאתר הישן עובדים כיאות וכי האתר החדש אינו מחזיר שגיאות 404 בלתי-רצויות.
לסיכום
במרבית המקרים, העברות אינן קלות או פשוטות. מילוי הנחיות אלה יעזור לכם להשלים את המשימה בבטחה ובהצלחה. כך גם תוכלו לוודא כי אף פירור מוניטין או הצלחה שהאתר צבר, לא ייפול מהמשאית בעת המעבר…
הכותבת: אדית שטיינברג, קידום אתרים מקצועי