טיפים לכתיבת בלוג ולדירוגו בגוגל

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
הבלוגים הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהנוף הרשתי. קל לנהל אותם, הם מרעננים, ממוקדי גולשים, ואם הם בנויים נכון, הם יכולים למשוך קהל עצום וכמובן גם את תשומת לבם של מנועי החיפוש.
הבלוגים הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהנוף הרשתי. קל לנהל אותם, הם מרעננים, ממוקדי גולשים, ואם הם בנויים נכון, הם יכולים למשוך קהל עצום וכמובן גם את תשומת ליבם של מנועי החיפוש.
בין אם הבלוג נכתב על דומיין חדש, ובין אם אתם משתמשים בדומיין ותיק, תוכלו להתברג בגוגל מהר מאוד אם רק תפעלו בהתאם לכללים שגוגל אוהב. מובאים להלן טיפים שיסייעו בידיכם להגיע לדירוג המיוחל.
  • וודאו כי הבלוג בנוי כהלכה. השתמשו בקוד פתוח ונוח לשימוש. שלבו RSS לשימוש הגולשים. התחברו לגוגל אנליטיקס, השתמשו במפת אתר והצטרפו לרשתות חברתיות.
  • אל תילחצו מעניין ה-PR. קשרים נכונים בקהילות חברתיות ותפוצה באמצעות סינדיקציית תוכן, הינם חשובים יותר לבניית אמינות רשתית. הדירוג יגיע ממילא, אם תבצעו את הדברים כמו שצריך.
  • היו מקוריים, או לפחות אמצו מטרה ברורה. בדלו את התוכן בכל פרסום וכסו תחום נרחב מספיק.
  • השתמשו בשיח דיאלוגי. נוסח אקדמי מתאים לספרי לימוד. השתמשו בשפה שאנשים “שומעים” ולא קוראים.
  • הוסיפו קישור “ספר לחבריך”. “אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה”… סביר להניח כי לקוראים ישנם חברים בעלי תחומי עניין דומים, אשר ישמחו גם כן לקרוא את מה שאתם כותבים.
  • הכירו את המתחרים. היו בטוחים כי הם עוקבים אחריכם גם. קבלו מהם רעיונות.
  • השתמשו בכלי ה-SEO הבסיסיים: תגי מטה לכותרות, לתיאורים ולמילות מפתח, בהם משובצות מילות מפתח באופן מושכל. קשרו רק לאתרים איכותיים. אל תגזימו בשום דבר. וודאו כי התוכן רלוונטי, טבעי ועכשווי.
  • אל תפוצצו כותרות במילות מפתח. היחס בכותרת צריך להיות 40% מילות מפתח ו-60% משהו אחר.
  • רשמו את – URL בספריות בלוגים, לדוגמא: יאהו ודמוז. כל רישום בספרייה, מזכה אותכם בקישור נוסף ומהווה דרך הגעה נוספת אליכם.
  • צרו קטגוריות הכוללות מילות מפתח, כגון: מסחר אלקטרוני, SEO, תוכניות שותפים וכו’. לשימוש בלוגים בנושאי עיצוב אתרים, אחסון אתרים וכו’.
  • תוכן איכותי. בצעו מחקר על נושאים שמעניינים את הקוראים. כתבו דברים חדשים ושימושיים. עדכנו מאמרים ישנים. הדברים ברשת משתנים במהירות רבה כי “הדבר הגדול הבא” הופך במהירות הבזק לענתיקה.
  • גוונו נושאים, אורך תוכן, רלוונטיות וזמן פרסום, אך היו גם עקביים. המשיכו לכתוב. זה יכול לקחת זמן עד שתתפסו את תשומת הלב.
  • רתמו בלוגרים אורחים ויישמו אסטרטגיית קישורים מתאימה.
  • אל תשכפלו תוכן. התוכן המשוכפל היחיד יכול להיות ציטוטים ועליהם להופיע במרכאות.
  • פנו אל המשתתפים בשמם. אם מיסטר X כותב בבלוג שלכם חוות דעת, הודו לו ופנו אליו בשמו.
  • התיידדו עם בלוגרים אחרים. בקשו להיות בלוגרים אורחים במקומות אחרים והוציאו משם קישורים לבלוג שלכם.
  • שלחו הודעות אישיות. אם יש לכם זמן לשלוח מייל אישי ולהודות למשתתפים, אתם תגדילו את קהילת המשתתפים בבלוג שלכם.
  • עודדו בניית קישורים ויראלית. אל תהססו לנקוט עמדה. דעות שנויות במחלוקת אכן מוכרות…
  • הפיצו את דבר הבלוג שלכם ברשת. השתמשו בתגיות במקומות הנכונים. עשו רעש. השתתפו בקבוצות דיון ברשת.
  • התעלמו מאלקסה. זכרו כי הנתונים אינם נותנים תמונה אמיתית על המתרחש ברשת.
  • בנו אמינות וסמכות. כשתתפשו כבלוג אמין וסמכותי, תוכלו להשפיע על טרנדים, לפתור בעיות, ובהדרגה, תוכלו להרחיב את טווח הנושאים שלכם.