קידום אתרים – אופטימיזציית מבנה: URL ואתרים דינאמיים

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
המאמר דן בחשיבות כתובת ה-URL ובהתאמתה למנועי החיפוש. חלק זה גם מתייחס לאתרים דינאמיים ולבעיות הנוצרות בעקבות תוכן משוכפל באתר.
מסמך זה מבוסס על מאמרו של Daryl Quenet, מחברת Quenet Consulting
החלק השני של המאמר דן בחשיבות כתובת ה – URL ובהתאמתה למנועי החיפוש. חלק זה גם מתייחס לאתרים דינאמיים ולבעיות הנוצרות בעקבות תוכן משוכפל באתר.
URL ידידותי למנועי חיפוש
השתדלו להתרחק מ – URL דינאמיים. אלה כתובות הכוללות משתנים וערכים המלווים בסימני שאלה “?”. גוגל ציין בעבר כי קשה לאנדקס אתרים אלה וברמה מסוימת, זה עדיין נכון.
אם אתם מתכוונים להשתמש ב – URL דינאמי, השתדלו להכיל מכסימום שני משתנים בכל כתובת.
מומלץ הרבה יותר להשתמש בכלי לשכתוב URL, URL Rewrite, במטרה להסוות את הכתובת הדינאמית. עבור לינוקס ניתן להשתמש ב – Apache, עבור חלונות ניתן להשתמש ב – ISAPI.
מה עושה הכלי? בכדי להפוך כתובת URL דינאמית לכתובת שתיראה סטאטית, לדוגמא, כתובת URLשנראית כך: Article?Id=52&Page=5 תוצג באופן הבא: /Article/ID/52/Page/5/
עבור מנוע חיפוש, כתובת כזאת נראית כמו ספריה עם index.htm , או כל דף אינדקס אחר בו הינכם משתמשים. יישום של שכתוב URL תוכלו למצוא באתר Dr. Madcow’s Web Portal בתחום המאמרים, ובארכיון הקישורים.
אתרים דינאמיים ותוכן משוכפל
דבר שכיח, הנוטה לחזור על עצמו באתרים דינאמיים באתרי אינטרנט הוא הצגת תוכן משוכפל בדפים רבים. דוגמא לכך ניתן למצוא באתרים המאפשרים לכם לצפות “בגרסה ידידותית להדפסה” של אותו דף.
במקום לבצע זאת כך, יישום מוצלח יותר הוא הדפסה ידידותית לקובץ CSS.
עניין חשוב נוסף בנושא זה, הוא לנסות ולהימנע מכתובות URL נוספות באתר שלכם, כגון, קישורים לשינוי סוג מטבע עם הפנייה קבועה למסמך אחר, קישורים לדפי “שלח לחבר” וכו’.
השתמשו תמיד בטפסים על מנת לשלוח נתונים מסוג זה, או השתמשו בדף סטאטי בכדי להפחית את ספירתה דפים. במידה ולא כך יעשה, יכול להיווצר מצב של CMS אשר ייצר חמש כתובות URL / קישורים לכל דף. בטווח הארוך, העכבישים יהיו כה מבולבלים באינדוקס, ומה שיכול לקרות זה שדפים מרכזיים באתר לא יימצאו בהטמנה, Cached.