קידום אתרים – אופטימיזציית מבנה: קבצי CSS ותבניות

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
מבנה נכון של אתר לא תמיד זוכה לתשומת הלב הראויה בקרב רבים המבקשים לקדם את אתרם. מבנה האתר מורכב מגורמים שונים התלויים זה בזה. גורמים אלה כוללים את קוד המקור, את הקישורים הפנימיים בין הדפים השונים ואת הטכנולוגיות המיושמות באתר.


פרקים :

מסמך זה מבוסס על מאמרו של Daryl Quenet, מחברת Quenet Consulting

מבוא

מבנה נכון של אתר לא תמיד זוכה לתשומת הלב הראויה, בקרב רבים המבקשים לקדם את אתרם. מבנה האתר מורכב מגורמים שונים התלויים זה בזה. גורמים אלה כוללים את קוד המקור, את הקישורים הפנימיים בין הדפים השונים, ואת הטכנולוגיות המיושמות באתר.

מומלץ מאד להשתמש ב – Firefox עם סרגל כלים של פיתוח ווב, Web Developer Toolbar. זה יאפשר לכם לבדוק פרמטרים ומאפיינים שונים באתר שלכם, ועל זה נרחיב בהמשך.

קובץ CSS

בעת בניית האתר, מומלץ להשתמש בשפת HTML 4, או בשפת XHTML. שפות אלה יאפשרו לכם לכתוב קוד נקי וידידותי למנועי החיפוש. כדאי לכם להימנע משימוש ב IHTML.

שימוש בקובץ CSS מאפשר לכם להוציא את קוד העיצוב מחוץ לדפי האתר, אל קובץ חיצוני. יש לכך יתרונות רבים ומעט מאד חסרונות. בכך שאנו מסירים קוד מיותר מהאתר, אנו ממקמים את התוכן קרוב יותר לראש העמוד, מפחיתים את כמות הקוד, ובעצם, מגדילים את היחס בין הקוד לטקסט. יתרון נוסף מתבטא בכך שזה מקל על עיצוב הדפים, מפני שניתן לקבוע הגדרות עיצוב בדף אחד בלבד, והם מיושמים בכל דפי האתר.

הוצאת הקוד לדף חיצוני יכולה להפחית את נפח הקוד ב – 40%. אחת הסיבות לכך היא שכאשר משתמשים בטבלאות, נוטים ליצור טבלה בתוך טבלה בתוך טבלה, ולכל טבלה מגדירים מאפיינים ייחודיים מבחינת גובה, רוחב, גבולות וכו’. עתה הכפילו את כל הקוד המיותר הזה בכמות דפי האתר ומיד תבינו כיצד גוגל, או כל מנוע חיפוש אחר, יוכל לאנדקס את האתר שלכם בקלות רבה יותר, כשכל זה נחסך מהם.

השימוש בשתי טכנולגיות אלה, יגביר את סיכויי ההצלחה של האתר שלכם, בעיקר, עקב התאימות לגוגל, וליתר מנועי החיפוש.

אם תבדקו את העניין, תגלו כי מרבית חברות ה – SEO הגדולות, משתמשות בקבצי CSS באתרים שלהם. דוגמא לעיצוב מבוסס CSS תוכלו למצוא באתר: SEOMoz.

תבניות אתרי אינטרנט

אם אתם מתכוונים להשתמש באתר שלכם בתבנית, השתמשו בטכנולוגיות מסוג:

Server Side Includes, PHP Includes, ASP includes

השתדלו מאד להימנע משימוש בטכנולוגיית Dreamweaver.

החסרונות של טכנולוגיה זו:

  • הערות משובצות בקוד יכולות לפגוע בכלים של צפיפות מילות מפתח.
  • אם תצטרכו Footer לא סטנדרטי בקובץ אינדקס, תצטרכו להוציאו מחוץ לתבנית, דבר שייצור בעיות בעדכונים עתידיים.
  • במידה ויהיו לכם חילוקי דיעות עם בונה האתר שלכם ותחליטו לעבור לחברה אחרת, ובמידה ולא תקבלו ממנו את התבנית, זה יעלה לכם.

PHP הינה שפה פשוטה, קלה ללמידה וליישום דברים פשוטים כגון, includes. זהו אחד המודולים הפופולאריים ביותר של אפאצ’י. נכון לאפריל 2007, 20,917,850 דומיינים, ו – 1,224,183 כתובות IP היו עם התקנה זו. PHP הינו נגיש גם לשרת האינטרנט Microsoft IIS, שרת חלונות.