איכות האתר ומיקום האתר במנועי החיפוש

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
לא לכל אתר יש עניין לקבל מאמרים, עם הזמן ניתן לזהות לאילו אתרים עדיף לפנות. בתהליך שיווק המאמרים יש לבצע "שידוך" בין צרכים של אתרים באופן שישרת את שני הצדדים. כשמכירים את "הראש" של בעלי האתרים מקבלי התוכן, ניתן להתאים להם מאמרים ספציפיים ואף לכתוב במיוחד עבורם.

קישורים איכותיים

כדי שאתר אינטרנט יקבל מיקום מוביל בתוצאות החיפוש של גוגל , הוא חייב היות ראוי לכך. אם נפשט את כל העקרון של קידום אתרים באינטרנט ניתן לאמר שאתר צריך שלושה אלמנטים מרכזיים על מנת להיות מוביל בתחומו (כלומר במקומות ראשונים בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש) –
  1. יסודות ובסיס טוב, בדומה לבית מגורים הבנוי בהתאם לתקני בניה, גם באינטרנט יש מאפיינים ברורים לתשתית ולאופן הבניה. כמו כן חשוב שהמבנה יתאים לאופי האתר ולמשתמשים בו.
  2. קישורים איכותיים – אתר יזכה להערכה מתוקף כמות ואיכות קישוריו. הדרך בה מעריך גוגל איכות קישורים דומה לאופן בו אנו מעריכם אדם לא מוכר על בסיס ההמלצות עליו- אנו בודקים את כמות וזהות האנשים הממליצים עליו . כשמדובר בממליץ סמכותי ומוכר – דעתו נחשבת יותר. לעומת זאת אם אנו מזהים ממליץ לא אמין, אינטרסנט או להבדיל חסר יכולת שיפוט, אנו נוטים לנטרל את המלצתו ולפעמים מקבלים רושם שלילי
  3. גודל האתר והרלוונטיות של תכניו – אתר צריך להיות בעל אמירה בתחומו, להוביל מבחינת כמות ואיכות התכנים, להביא מידע מקורי לחדש ולהשקיע. אתר שיש לו הרבה מידע רלוונטי, גוגל מקצה לו במה ראויה.

איך יוצרים קישורים איכותיים

כשאתר אינטרנט משקיע בכמות ובאיכות תכניו, זה תורם באופן משמעותי לקישורים שלו – אתר עם דפים רבים ייצר יותר קישורים פנימיים (בין דפי האתר) . קישורים פנימיים כמו גם קישורים חיצוניים תורמים להעלאת דרוג האתר (PR) . כשאתר מספק תוכן משמעותי , אתרים אחרים מתחילים לצטט את דבריו ולהצביע עליו. קישורים(הצבעות) אלו הנעשים מתוך תוכן או אל תוכן בדפים פנימיים הם קישורים איכותיים ביותר. גוגל יוצא מנקודת הנחה שאם אתרים אחרים עברו על תכנים באתר מסויים ומצאו אותם ראויים לציטוט  כנראה שאתר זה ראוי לאמונו. קישורים מתוך תוכן נחשבים לפיכך לאיכותיים ביותר היות וגוגל מיחס חשיבות לשיקול הענייני שהופעל בנוגע לתוכן. זאת ,אגב, בשונה מקישורים קנויים או קישורי קח ותן ישירים בהם גוגל מזהה אינטרס ומחשיב פחות.
רוב אתרי אינטרנט לא יכולים להתבסס רק על כך שאתרים יתקלו בתוכן שלהם ואולי ישקלו לצטטו. התחרות ברשת גבוהה ולא מאפשרת המתנה פאסיבית. כדי שאתר יצבור יתרון תחרותי ויבנה את תדמיתו בעיני גוגל, הוא חייב לבסס לעצמו אסטרטגיית קישורים.
אסטרטגיית יצירת קישורים כוללת שימוש בסל מגוון של מקורות לקישורים המשלימים זה את זה. שם המשחק הוא שימוש מושכל  במקורות מגוונים של קישורים בהתאם לאופי האתר שמקדמים.
כדי ליצור קישורים מתוכן , מקדם אתרים פונה מיוזמתו עם תכנים ראויים מהאתר אל אתרים שיש לו עניין בקישור מהם.
השלב הראשון בטקטיקה זו כולל איתור אתרים המועומדים לסיבמוט (ארוח תוכן תמורת קישור קרדיט).בוחרים אתרים עם מבנה פנימי “בריא” (ה”פתוחים” למעבר הרובוט של גוגל), אתרים שלא עשויים להענש ע”י גוגל בשל תכנים או פעילות לא חוקית וכמובן אתרים שיש יסוד להאמין כי יגלו עניין בסוג התכנים שלכם.
יש ליזום פניה לאתרים אלה. לא לכל אתר יש עניין לקבל מאמרים, עם הזמן ניתן לזהות לאילו אתרים עדיף לפנות. בתהליך שיווק המאמרים יש לבצע “שידוך” בין צרכים של אתרים באופן שישרת את שני הצדדים. כשמכירים את “הראש” של בעלי האתרים מקבלי התוכן , ניתן להתאים להם מאמרים ספציפיים ואף לכתוב במיוחד עבורם. כל התהליך מחייב תחזוקה מתמדת של קשרים, אתגרים שיווקיים ובעיקר… יצירתיות.