מהם קישורים נכנסים ולמה צריך אותם?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
אין מה להכביר במילים על הצורך בשיפור חוויית הגלישה באמצעות יצירת קישורים לאתרים מעניינים אחרים מתוך האתר שלך. המודעות של כולנו כגולשים ברשת קיימת.

אין מה להכביר במילים על הצורך בשיפור חווית הגלישה על ידי הבאת קישורים לאתרים מעניינים אחרים מתוך האתר שלך. המודעות של כולנו כגולשים ברשת קיימת.
מן הצד השני, קישורים הנכנסים אל האתר שלך מאתרים אחרים העוסקים בתחום, עשויים להביא אליך תנועה של אותם גולשים שנהנים מהקישורים המעניינים אותם באתר אליו הגיעו.
הקשר בין איכות וכמות קישורים נכנסים לדף ובין מיקומו בתוצאות החיפוש ודירוגו דורש הסבר. אחד מהגורמים בעלי ההשפעה הדומיננטית ביותר על מיקום דפי האתר במנוע החיפוש גוגל בעבור מילת מפתח מסוימת וכן על דירוג הדף (PR), הינו כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לדפי האתר. אחד מהגורמים בעלי ההשפעה הדומיננטית ביותר על מיקום דפי האתר במנוע החיפוש גוגל בעבור מילת מפתח מסוימת, הינו כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לדפי האתר.
כמות הקישורים הנכנסים המוכרת לגוגל לאתר מסוים, ניתנת למדידה בנקל ע”י הקלדת הפקודהlink:www.yourdomain.co.il בתיבת החיפוש במנוע והפעלת חיפוש. התוצאה תהיה רשימה של דפי אינטרנט, המקשרת לדפי האתר והנחשבים (נספרים) ע”י גוגל. אם תקישו את הפקודה המתאימה במנועי חיפוש אחרים, תגלו כי מספר הקישורים הנכנסים לאתר, המוכרים ע”י מנועים אלו, בד”כ גדול בהרבה מזה המוכר ע”י גוגל והסיבה לכך נעוצה באיכותם של הקישורים הנכנסים לאתר. גוגל מקפיד מאוד בנושא זה, מכיוון, שהרעיון העומד מאחורי המנוע לדירוג של דף, מתבסס על קישורים אלו.
גוגל מבסס את קביעת החשיבות והרלבנטיות של דף על המשפט “אם כולם אומרים, סימן שזה נכון…”.
נניח שמדובר במומחה בעל שם עולמי. סביר מאוד להניח כי אם אכן מדובר במומחה כזה, אזי ישנם הרבה מאוד אזכורים לכך ברשת כגון: מאמרים שכתב המומחה, הודעות חדשותיות הקשורות לפריצות דרך בתחום ומין הסתם גם הרבה הפניות (קישורים נכנסים) לאתר המומחה. גוגל הצליחו, ע”י אלגוריתמים מתמטיים, לתרגם את מספר הקישורים המפנים לדף של אתר המומחה ואת טיבם למספר, אשר יקבע את מדרג דף האתר של המומחה במנוע החיפוש, יחסית למומחים אחרים הקשורים לאותו תחום עיסוק. רעיון זה מנוצל ע”י מקדמי האתרים והם בונים מערך של הצבעות פיקטיביות עבור אתרי הלקוחות שלהם. בגוגל זיהו זה מכבר את הנושא כבעיה ומשיבים חזרה ע”י שכלול ושיפור האלגוריתמים. תפקידם של האלגוריתמים הללו לסנן מסך כל הקישורים הנכנסים לאתר את הקישורים שאינם “טבעיים”.