מדוע כתובות ה-URL חשובות לקידום אתרים?
כפי שכבר הסברנו בסרטונים קודמים, כתובות ה-URL הן אלו שמדורגות בדפי התוצאות של גוגל. אם החלפנו כתובת, גוגל לא ידע להחליף אותה בכתובת החדשה שמחליפה אותה, ואנו עשויים לאבד את הישגי הקידום של הכתובת הישנה.
כיצד מבצעים שינוי בכתובת URL?
עלינו להודיע לגוגל שכתובת אחת עברה לכתובת אחרת, ואת זה אנו עושים באמצעות הפניה קבועה 301 (להבדיל מהפניה זמנית, שעליה יוסבר בסרטון אחר בהמשך). 301 הוא בעצם קוד הסטטוס, או קוד החזרה, של כתובת ה-URL, שעליו ג’קי מסביר לעומק בסרטון זה.
כאשר לכתובת יש הפניה קבועה, היא תחזיר קוד 301 ואת הכתובת החדשה שלה. הדפדפן שלנו יעביר אותנו לכתובת הנכונה, וכך יעשה גם העכביש של גוגל. בכתובת החדשה נקבל קוד סטטוס 200.
באילו מקרים מבצעים הפניה קבועה 301?
יש סיבות שונות לשינוי כתובות באתר – שינוי דומיין, שינוי שפה, שינוי פרוטוקול ועוד. את ההסבר המפורט עליהם תמצאו בסרטון.
איך נראית ההפניה בדפדפן?
כאשר גולשים לכתובת של הדומיין A, הכתובת מתחלפת בשורת הכתובת למעלה לכתובת B. כגולשים כמעט לא שמנו לב, כי למעשה הגענו לדף שרצינו להגיע אליו.
איך בודקים אם יש הפניה קבועה?
כעת ג’קי חוזר אל כלי בדיקת קודי החזרה שכבר הכרנו בשיעור על קודי סטטוס ומראה כמה דוגמאות מעניינות שבהן הכלי מציג קוד 301 ואת הכתובת שאליה בוצעה ההפניה הקבועה. כאנשי קידום אתרים, חשוב שנדע לבצע בדיקה זו ולנתח נכון את ממצאיה.
רוצים ללמוד עוד על הנושא של הפניות קבועות? הצטרפו לקורס לשיווק דיגיטלי