מהו המטמון של גוגל?
המטמון של גוגל הוא תיעוד של כתובת URL בזמן נתון, כפי שתועדה על ידי העכביש. אנחנו יכולים לראות רק את התיעוד שהעכביש של גוגל צילם בפעם האחרונה שהוא ביקר בדף. על מנת לראות מטמון ישן יותר, תצטרכו להיעזר בכלי אחר, שעליו מסביר ג’קי בסרטון.
כעת ג’קי מסביר כיצד נכנסים למטמון של הדף באמצעות האופרטור cache: וכיצד עוברים לגרסה הטקסטואלית שלו. בגרסה זו אנחנו יכולים לקבל הערכה גסה לגבי המלל שגוגל הצליחה לסרוק בדף. אפשר לראות, למשל, כותרות ראשיות ומשניות ואת כל הטקסט בדף. בהמשך הסרטון מציג ג’קי גם דרך אחרת לראות את המטמון של הדף – דרך תוצאות החיפוש של גוגל.
מהו מועד המטמון הרצוי לדף?
בהכללה, ניתן לומר שמטמון של דף בית יתעדכן בכל יומיים-שלושה, דפים ברמת דפי קטגוריה מתעדכנים כל 7 ימים בערך ודפים בעומק גדול יותר באתר יתעדכנו רק אחת לשבועיים, פחות או יותר. אנחנו רוצים שתאריך המטמון של דף הבית יהיה כמה שיותר קרוב להיום. אם המועד ישן מדי, ייתכן שיש לנו בעיה. זכרו כי אתרים גדולים עם טראפיק גדול וקישורים רבים יתעדכנו יותר מאתרים שאינם כאלו.
עוד נקודות חשובות על המטמון של גוגל
מה עושים כאשר הסרגל של האתר מסתיר את הסרגל של המטמון, כך שלא ניתן ללחוץ על “גרסה טקסטואלית”?
מדוע גוגל חוסמת אותנו לאחר שבדקנו הרבה מטמונים?
ומדוע יש אתרים שמבקשים מגוגל לא להציג את המטמון של הדפים שלהם?
על כל אלו ועוד משיב ג’קי בפירוט בסרטון – אז כדאי פשוט לצפות.
כמקדמי אתרים, חשוב שתבדקו את המטמון של הדפים באופן קבוע על מנת לוודא כי מבנה התכנים באתר תקין וכי לא התבצעה איזושהי פריצה לאתר שלכם שבמסגרתה הוכנס תוכן שהגולש לא יכול לראות אבל גוגל יכולה.
רוצים ללמוד עוד על המטמון של גוגל? הצטרפו לקורס קידום אתרים אונליין