נראות האתר בדפי התוצאות של גוגל
אם אתם בעלים של אתר, בוודאי כבר חיפשתם את האתר שלכם בגוגל יותר מפעם אחת. אם עשיתם זאת, אתם בוודאי כבר יודעים שדף התוצאות של גוגל משתנה כל הזמן, בדפים שהוא מציג ובסדר שלהם, במבנה של הדף והרכיבים הכלולים בו ועוד. למעשה, דף התוצאות המוצג לכם תלוי בהמון משתנים שונים: בביטוי שחיפשתם, במיקום הגיאוגרפי שלכם, בסוג המכשיר שבו אתם גולשים ורבים נוספים שתוכלו ללמוד עליהם יותר לעומק בסרטון.
המשמעות היא שהעובדה שאתם רואים את האתר שלכם מופיע גבוה בגוגל – זה לא אומר שזה מה שכולם רואים. אז כיצד נדע מהו הדירוג של דפי האתר שלנו באמת? זה אכן מאוד מבלבל.
בדוגמה שמוצגת בסרטון, ניתן לראות כיצד נראה דף התוצאות במיקומים שונים בארץ בעבור אותו הביטוי המחופש. את הדוגמה ג’קי מציג בכלי הדירוגים של מערכת קידום האתרים WebCEO, המאפשר לראות את תוצאות החיפוש של גוגל במגוון מקומות, מכשירים ושפות. ואכן, ניתן לראות שדפי התוצאות נראים שונים מאוד זה מזה, למשל בתוצאות הממומנות, בסוגי התוצאות, במיקומים, בדפים המדורגים ועוד.
אם אנחנו רוצים להבין איך נראה האתר שלנו בגוגל, חשוב שננטר מה רואים הגולשים השונים, ולצורך כך אנחנו צריכים (ולעתים אפילו חייבים) להיעזר בכלים כמו WebCEO.
תוצאות עשירות
דפי התוצאות של גוגל בעבור שאילתות שונות עשויים להכיל תוצאות מגוונות, שנראות טוב יותר מתוצאות אחרות – אנחנו קוראים להן “תוצאות עשירות”. כעת ג’קי מציג דוגמאות רבות ומעניינות לתוצאות עשירות כאלו בדפי התוצאות של גוגל, בתשובה לשאילתות חיפוש מסוגים שונים: דירוגי גולשים, כרטיסי עסק ב-Google My Business, סרטונים, sitelinks ועוד ועוד. כדאי להכיר את סוגי התוצאות הללו ולהשתמש בהם בחוכמה, כפי שמסביר ג’קי.
רוצים ללמוד עוד על דירוגי האתר ומבנה דף תוצאות החיפוש? הצטרפו לקורס אונליין לקידום אתרים אורגני