ציון איכות בגוגל – המדריך למפרסם חלק א’

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
במאמר זה הבנוי משני חלקים נציג את כל מה שצריך לדעת ולשים עליו דגש על מנת להשיג ציוני איכות גבוהים שיביאו לעלויות קמפיין נמוכות, חשיפות רבות יותר ובשורה התחתונה, ייצרו המרות רבות יותר - והכל במרוכז בשני מאמרים.

כמות התוכן שניתן למצוא ברשת אודות הפרמטר המרכזי של גוגל אדוורדס ‘ציון איכות’, היא עצומה. במאמר זה הבנוי משני חלקים אציג את כל מה שצריך לדעת ולשים עליו דגש על מנת להשיג ציוני איכות גבוהים שיביאו לעלויות קמפיין נמוכות, חשיפות רבות יותר ובשורה התחתונה ייצרו המרות רבות יותר והכל במרוכז בשני מאמרים.

לפני שניכנס לעומק העניין של ציון האיכות צריך להבין את חוקי המשחק שגוגל הכתיבו. זהו “משחק” שחייבים להיות בו שלושה מנצחים:

  • הגולש – ניצחון עבורו יהיה מציאת האינפורמציה שחיפש במהירות הגבוהה ביותר.
  • המפרסם – ניצחון עבורו יהיה הגעה לקהל היעד וללקוחות פוטנציאליים.
  • גוגל – ניצחון עבורם יהיה כמה שיותר גולשים ומפרסמים מרוצים על מנת שימשיכו להשתמש בפלטפורמת הפרסום של גוגל אדוורדס.

ניצחון של רק אחד או שניים “מהשחקנים” יפגע בצורה קשה בענקית האינטרנט שעד לאחרונה אדוורדס היה מקור ההכנסה הכמעט בלעדי שלה. הפגיעה תתבטא בכך שגולשים ומפרסמים לאט לאט יאבדו אמון במנוע החיפוש ובפרסומות ויעברו למתחרים. לכן בגוגל לא מפסיקים לשפר ולייעל את המערכת וזאת כדי להגיע לשביעות רצון אופטימלית בקרב לקוחותיה.

רלוונטיות, רלוונטיות, רלוונטיות!
ציון האיכות הוא למעשה המדד שמערכת אדוורדס משתמשת על מנת לקבוע האם הפרסום בעזרת מילת מפתח ספציפית דרך מודעה ספציפית דרך דף נחיתה ספיציפי רלוונטי לגולש. אם הגולש יגיע למידע לא רלוונטי ו/או המפרסם לא יקבל קליקים והמרות מלקוחות פוטנציאליים הרי שיהיו לנו מפסידים “במשחק” ולכן בגוגל החליטו להקל על המפרסמים והכניסו מדד שבו הם יוכלו לבדוק את רלוונטיות הפרסום ולמדד זה קוראים ציון איכות.

ציון איכות בגוגל אדוורדס - האחראי על הצלחת המודעה שלכם

לא כדאי לזלזל בציון האיכות וזאת עקב המשקל הרב שנתנו בגוגל למדד זה. ציון האיכות למעשה קובע:

  • האם מערכת גוגל אדוורדס תאשר את המודעה לתצוגה
  • מה הצעת המחיר שעל המפרסם להציע
  • כמה המפרסם ישלם להקלקה עבור ביטוי ספציפי
  • היכן מודעת הפרסום תוצג. בעמוד הראשון מעל תוצאות החיפוש, לצד תוצאות החיפוש, מתחת לתוצאות החיפוש, בעמוד השני וכן הלאה..

כל מנהל קמפיין מקצועי ירדוף אחר ציוני איכות גבוהים, למה? לשאלה זו מספר תשובות:

  • העלות עבור כל קליק גבוהה מדי
  • המתחרים מופיעים במקומות טובים יותר
  • חוסר שביעות רצון מכמות ההמרות
  • חוסר שביעות רצון מהעלות עבור כל המרה

שיפור מתמיד של ציוני האיכות בקמפיין האדוורדס יפתור את הנקודות הללו אך על מנת להבין כיצד ניתן לשפר ציון איכות חשוב להבין כיצד הוא מחושב ובאילו פרמטרים יש לעמוד. לאחר קריאת מאמר זה כל התורה של ציון האיכות תיהיה ברורה והדרך לציון איכות גבוה תיהיה קצרה יותר.

הדרך לציון איכות גבוה בנוי משלושה שלבים – מילת מפתח, מודעה ודף נחיתה שבכל אחד מהם ישנם פרמטרים שרצוי לעמוד בהם ובנוסף שיהיו קשורים אחד לשני. כלומר הביטוי שמפעיל את מודעת הפרסום צריך להיות רלוונטי למודעה ודף הנחיתה שאליו מגיע הגולש לאחר שהקליק על המודעה צריך להיות רלוונטי למודעה.

על פניו זה לא נשמע מסובך, כל שעל המפרסם לעשות זה להזין את אותם הביטויים בכל אחד משלושת השלבים. פעולה שכזו יותר מרצויה על מנת להגדיל את הרלוונטיות אך בגוגל לא מסתפקים רק בזה על מנת למדוד ציון איכות אלא גם בחווית הגולש. למעשה חוויית הגולש הינה הקריטריון המרכזי הרי הדרך היעילה ביותר לבדוק האם הפרסום רלוונטי לגולש הינה ע”י מעקב אחר התנהגות הגולשים.

התנהגות הגולשים באדוורדס נמדדת ע”י “אחוז הקלקות” ו “שיעור המרות” ובשפה פשוטה, כמה אחוז מהגולשים אשר נחשפו למודעה הקליקו עליה וכמה מהם ביצעו המרה. ככל שהאחוז עבור אותם פרמטרים יהיה גבוה יותר משמע הפרסום רלוונטי יותר עבור אותם ביטויים ולכן ציון האיכות יהיה גבוה יותר. למעשה אלו הפרמטרים בעלי המשקל הרב ביותר בשיקלול ציון האיכות.

ישנם פרמטרים רבים נוספים אשר גוגל פרסמה באופן רשמי כאשר היא מבצעת שיקלול ציון איכות אך יותר חשוב להבין את ההגיון של המערכת וזאת עקב השינויים התכופים שגוגל מבצעת בפלטפורמה. ברגע שמפרסמים יבינו את הלוגיקה ציוני האיכות הנמוכים ישתפרו וציוני האיכות הגבוהים ישמרו. על כך ועוד ניתן יהיה להבין יותר במאמר ההמשך.