אמנות גוגל אדוורדס

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
מעבר להצעת המחיר המקסימלית יש עוד הרבה פרמטרים שבהם המפרסם יכול להביע את היצירתיות שלו ובכך להבליט את מסע הפרסום ביחס למתחרים.

אמן, הוא אדם אשר נעזר בכישרון יצרתי כדי ליצור במרחב שבו יש לו חופש פעולה רחב.

ניהול מוצלח של קמפיין אדוורדס הוא סוג של אמנות. הפלטפורמה לקידום ממומן של גוגל מכניסה את המפרסם לעולם שבו הוא יכול להגיע לקהל היעד הרלוונטי עבורו בכל מקום בעולם או לפחות בכל מקום שבו יש אינטרנט.

עם השנים הפך האינטרנט לשחקן מרכזי בין סוגי המדיות השונות והפשטות של פתיחת חשבון בגוגל אדוורדס הביאו לכך שעל מנת להיות ריווחי עם קמפיין הפרסום על המפרסם להבדיל עצמו מהמתחרים והדרך היעילה ביותר לבדל את עצמך מהמתחרים היא באמצעות יצרתיות.

במאמר זה אגע במאפיינים הבסיסיים שבגוגל אדוורדס על מנת שכל מפרסם יכיר ויבין את המרחב שבו היצירתיות שלו יכולה לבוא לידי ביטוי.

מיקום המודעה – מי זוכה להופיע למעלה?
כבר מהרגע שבו הגולש מקליד מילת מפתח בחלון החיפוש מתחיל האלגוריתם החכם של גוגל לפעול ומחליט אילו מודעות יוצגו לגולש ובאיזה סדר. על מנת להופיע בדף התוצאות הראשון ובמיקומים העליוניים על המפרסם לקחת בחשבון שני פרמטרים מרכזיים:

  • הצעת המחיר המקסימלי עבור הביטוי שבו המפרסם רוצה להופיע
  • ציון איכות

לגבי הפרמטר הראשון, הצעת המחיר המקסימלי, אין מה להרחיב וגם אין בו הרבה מקום ליצרתיות. אם זה היה המשתנה היחיד בנוסחא היינו מקבלים את שיטת המכרז, מפרסם שהיה מציע את המחיר הגבוה ביותר אותו הוא מוכן לשלם הוא היה מופיע ראשון.

הפרמטר השני לעומת זאת, ציון האיכות, הוא כבר נושא אחר. בגוגל הכניסו את ציון האיכות למשוואה

על מנת לספק לגולש את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבור שאילתת החיפוש לו. זהו הבסיס לקמפיין מוצלח וככל שהמפרסם יפנים זאת מהר יותר כך העלויות עבור הקמפיין יהיו נמוכות יותר.

איך מקבלים ציון איכות גבוה?
גוגל לא חושפת את כל הפקטורים המשפיעים על חישוב ציון האיכות. למעשה, הם כל הזמן משנים, מוסיפים, מורידים ובוחנים את הנוסחא אך ישנם שלושה אלמנטים מרכזיים שעל המפרסם לקחת בחשבון בעת ההקמה של קמפיין ובמהלך ניהולו השוטף והם:

  • רלוונטיות מילת מפתח למודעת הפרסום

על מנת להגביר את הרלוונטיות למודעת הפרסום רצוי שבקבוצות המודעות יהיו מודעות אשר בניסוחן מופיעות מילות החיפוש באותה קבוצת מודעות. לדוגמא פיסכולוג ילדים עם מילות מפתח כגון: טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, פסיכולוג לילדים יציג מודעה עם ניסוח כזה:

ppc-article

  • איכות דף הנחיתה

דף נחיתה איכותי הינו דף אשר מכיל את מילות המפתח המוגדרות בקמפיין בצפיפות מתאימה אשר לא “מכבידה” על הגולש ובו התוכן לא מאבד מאיכותו עבור הגולש. כמו כן רצוי שתיהיה התאמה גם בין התוכן המופיע במודעה לתוכן המופיע בדף הנחיתה. הגדרת פרמטרים בדף הנחיתה שמוכרים לנו מעולם הקידום האורגני כגון Title, Meta Tags, H1, H2 וכדומה יתרמו רבות גם במקרה זה לציון האיכות. חשוב: על המפרסם לשים לב כאשר הוא מכוון לציון איכות גבוה עבור דף הנחיתה לא לפגוע באיכותו עבור הגולש.

  • שיעור קליקים / אחוז הקלקות / CTR

שיעור קליקים הוא מספר הקליקים שמקבלת המודעה חלקי מספר הפעמים שבהן המודעה מוצגת (הופעות). למודעה ולמילת המפתח יש שיעור קליקים משלהן, הייחודי לביצועי כל מסע הפרסום. שיעור קליקים של מילת מפתח הוא אמצעי יעיל לבדיקת הרלוונטיות של מילת המפתח למשתמש ולבדיקת ההצלחה הכוללת של מילת המפתח.

מכך נובע שככל ששיעור הקליקים יהיה גבוה יותר כך ציון האיכות יהיה גבוה יותר גם הוא. ככל שהקמפיין נמצא יותר זמן באויר ואוסף יותר נתונים כך המשקל עבור פרמטר זה מקבל יותר חשיבות הרי אין לגוגל מדד טוב יותר לקביעת האיכות מגולשים שחיפשו את הביטויים הרלוונטים המוגדרים במסע הפרסום ולחצו על המודעה.

לסיכום, מעבר להצעת המחיר המקסימלית יש עוד הרבה פרמטרים שבהם המפרסם יכול להביע את היצרתיות שלו ובכך להבליט את מסע הפרסום ביחס למתחרים.