איך להפוך קמפיין ממומן כושל לסיפור הצלחה

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
קמפיין פרסום ממומן בגוגל עובד בשיטה של ניסוי וטעיה – עלינו לבדוק באופן שוטף אילו מודעות איכותיות יותר ואילו אינן מספקות את הסחורה. לשם כך נדרשת עבודת אחזקה שוטפת במהלך ניהול קמפיין ממומן.

תחשבו על זה, בעולמנו הדינמי ששינויים הם חלק מהשגרה, לבטח תשתכנעו כי פלטפורמות שיווקיות מתקדמות כמו גוגל אדוורדס מתעדכנות מעת לעת וזוהי רק אחת מהסיבות לכך שניהול הקמפיין הממומן שלכם בגוגל אדוורדס דורש תחזוקה השוטפת על מנת לאפשר לכם להתעדכן בשינויים החלים מעת לעת וכמובן על מנת לאפשר לכם קבלת תובנות ברורות אשר יובילו אתכם לתוצאות אופטימאליות.

גוגל אדוורדס הינה פלטפורמה פרסומית נהדרת וקלה לתפעול, הקמת חשבון האדוורדס והקמת הקמפיין הפרסומי הראשון שלכם הינם תהליך אשר עשוי להימשך דקות בודדות. אך כאן גם טמונה טעות נפוצה בקרב מפרסמים המקימים קמפיין פרסומי בשיטת “שגר ושכח”, טעות זו באה לידי ביטוי בביצועים אשר אינם עומדים ברף החזר ההשקעה של המפרסם. הבשורות הטובות הינן שכל קמפיין אשר הציג ביצועים לא משביעי רצון יוכל להפוך לקמפיין מצטיין ובשורה טובה נוספת הינה שמערכת אדוורדס הינה סלחנית, לאחר שתבצעו את השינויים המתבקשים בקמפיין שלכם ותשפרו את ביצועיו, לא יחלוף הרבה זמן ואתם תבחינו כי מערכת גוגל אדוורדס מתגמלת אתכם בציוני איכות גבוהים יותר.

ניהול קמפיין ממומן משמעו מעקב ואופטימיזציה שוטפים. במסגרת המעקב אחר ביצועי הקמפיין לבטח תזהו רכיבים מסוימים בקמפיין אשר ביצועיהם טובים יותר ורכיבים אחרים אשר ביצועיהם אינם מספקים ובהתאם למסקנותיכם תעדכנו את הרכיבים השונים על מנת לשפר את ביצועיהם באופן מתמיד.

שימו לב, גם מנהלי הקמפיינים המנוסים ביותר ולבטח אלו אשר בתחילת דרכם נדרשים בניהול ומעקב שוטף של הקמפיין הממומן וזאת על מנת לשפר את יחסי ההמרה של הקמפיינים השונים, שיפור זה אפשרי באמצעות שינוי הגדרות מילות המפתח, ניסוחי מודעות חדשות ונטרול ישנות, עדכון דפי הנחיתה ועוד..

ככל שתשקיעו יותר זמן בניהול הקמפיין הממומן כך תכירו טוב יותר את הקהל שלכם ותבינו כיצד לפנות לקלה הנכון, בזמן הנכון עם המסר הנכון ובאופן שיגרום לקהל זה להפוך בסופו של תהליך ללקוחות!

וכעת הפשילו שרוולים אנחנו מתחילים.

להלן דגשים וטעויות נפוצות בניהול קמפיין ממומן- PPC

  • בחירת סוג הקמפיין – גוגל אדוורדס מאפשרת למפרסמים להקים קמפיינים ממוקדים לרשת המדיה, לרשת החיפוש או לשניהם, מפרסמים רבים אינם מעוניינים להציג מודעות ברשת המדיה ובשל בחירה לא נכונה של סוג הקמפיינים מאפשרים חשיפת המודעות בפני קהל אשר לא פולח כראוי. שימו לב לסוג הקמפיין בבואכם להקים קמפיין פרסומי ובחרו באפשרות המגדירה באופן מדויק מיהו הקהל אשר צפוי לראות את המודעות שלכם.
  • חלוקה נכונה לקבוצות מודעות – קלות ניהולו של הקמפיין ממומן תלויה באופן הקמתו, הקפידו על חלוקה לוגית נכונה של קבוצות המודעות כך שכל קבוצת מודעות תצטיין בקשר הדוק בין מילות המפתח, המודעות ודף הנחיתה
  • מילות המפתח הן הטריגר להופעת המודעה, לבטח תסכימו כי אין הגיון בהוספת אותה המילה תחת קבוצות מודעות שונות, שימו לב כי חזרה מיותרת על אותה מילת המפתח במספר קבוצות המודעות תקשה רבות על ניהול הקמפיין הממומן.
  • מיקוד מילות מפתח – יתרונה העצום של גוגל אדוורדס הינה ביכולת שלה לפלח עבורנו את קהל המטרה שלנו באופן אופטימאלי באמצעות שאילתות החיפוש של הגולשים השונים, הבעיה העיקרית מתחוללת כאשר אנו מציגים את המודעות בפני קהל שלא ממש חיפש את השירות/מוצר/מידע אותו אנו מציעים. מילות המפתח אותן תוסיפו לקמפיין הממומן אמורות הוות הגדרה ברורה של מיהו קהל הגולשים הרלבנטי ביותר עבורכם, לכן בצעו מחקר מקיף ואתרו את אותן מילים אשר יחשבו הרלבנטיות ביותר עבור הלקוח המפרסם.
  • מיקוד דפי הנחיתה – החל משנת 2011 מערכת הפרסום של גוגל אדוורדס החלה להתחשב יותר במרכיב דף הנחיתה בחישוב ציון האיכות, אך מעבר לשיקולי ציון איכות עליכם לבחור את הדף המתאים ביותר עבור כל מילה ועבור כל מודעה מהסיבה הפשוטה, הגולש הממוצע באינטרנט מקבל החלטות בתהליך של שניות בודדות, במידה והמודעה תיקח את הגולש לדף נחיתה כללי מדי שלא באמת עונה על שאילתת החיפוש שלו סביר להניח שתאבדו אותו לטובת מפרסם אחר אשר השכיל למקד את דפי הנחיתה לפי שאילתות החיפוש. אז שימו לב.
  • חשיבות ההנעה לפעולה- מפרסמים רבים סבורים שאין צורך בהסברים מיותרים, תתפלאו לגלות כי מספיק להוסיף במודעה משפט כגון: “התקשר עכשיו” על מנת לגרום לעלייה ניכרת בנתוני ההמרות! אותו עיקרון חשוב ליישם גם בדף הנחיתה, הגולש מצפה לקבל הנחיות ברורות מה עליו לעשות, עזרו לו ולכם לקדם את ההתקשרות!
  • בחירת סוגי ההתאמה למילות המפתח – ניהול קמפיין ממומן מחייב אתכם להבין לעומק את סוגי ההתאמות השונים של מילות המפתח, הגדרה רחבה מדי של מילות המפתח עשויה לחשוף את המודעה בפני קהל לא רלבנטי, אותו קהל לבטח לא יקליק על המודעה ויוביל להורדת שיעור ההקלקות, שיעור הקלקות נמוך הינו אחד הגורמים לציון איכות נמוך וציון איכות נמוך הינו אחד הגורמים לכך שמפרסם עשוי לשלם עבור קליק הרבה יותר ממתחריו אשר הצליחו לקבל ציון איכות גבוה יותר וזאת כאשר המודעה שלו מופיעה מתחת למודעה שלהם!
  • בדיקת מונחי החיפוש וחסימת מילות מפתח לא רצויות – כפי שצוין לעיל, ניהול קמפיין ממומן אינו תהליך של שגר ושכח, עליכם להפיק אחת לחודש לפחות את דוח מונחי החיפוש ולהבין מהן שאילתות החיפוש אשר הובילו להופעת המודעה ולנטרל את שאילתות החיפוש הלא רלבנטיות באמצעות השימוש בהתאמה שלילית של מילת המפתח.
  • ניסוחי מודעות – גם אנשי הקריאייטיב המנוסים ביותר בוחנים גרסאות שונות של קריאייטיב על מנת להבין מהו המסר הנכון אשר יניע לפעולה, בעודכם מקימים קבוצת מודעות המכילה רק מודעה אחת, עצרו והשקיעו עוד זמן מה לניסוח מודעה נוספת אשר תאפשר לכם להבין מהו הנוסח שמדבר לקהל הרצוי ומוביל לתוצאה הרצויה למפרסם.
  • כלי תצוגת מודעות – גוגל אדוורדס מספקת כלי המאפשר למפרסם לבדוק האם המודעה מופיעה בזמן אמת, השימוש בכלי זה חשוב מאחר ובכל פעם שהמפרסם מבצע שאילתת חיפוש על מנת לבדוק אם המודעה מופיעה הוא בעצם מגדיל את כמות חשיפות המודעה, סבירות הגיונית שאותו מפרסם לא יקליק על המודעה של עצמו ובעצם הוא יגרום לירידת שיעור ההקלקות, CTR- click threw rate , אומדן זה מהווה מרכיב חשוב בחישוב ציון האיכות, ככל ששיעור ההקלקות יעלה כך ציון האיכות ישתפר .כך שבפעם הבאה שברצונכם לבדוק האם המודעה באוויר, השתמשו בכלי הייעודי של גוגל אדוורדס.

 

  • חשיבות הניהול השוטף של החשבון – נסכם את המדריך ונחזור על עובדה שעימה התחלנו ועימה גם נסיים, ניהול קמפיין ממומן PPC הינו פעילות אופטימיזציה אשר אמורה להתקיים ברמה השוטפת. כך לדוגמה במידה ולא תבחנו מהו המיקום הממוצע של המודעות עבור מילות המפתח ברמה השוטפת יתכן כי בשלב מסוים הצעת המחיר לא תהא מספקת ולא תאפשר הצגת המודעות. ללא כניסה לחשבון בתדירות גבוהה אתם עשויים לפספס מכלול של הזדמנויות שרק מנהלי חשבון אשר משקיעים תשומת לב בקמפיינים מבחינים בהם בזמן אמת וממנפים אותם לטובתם.