הנחיות לדירוג אתרים בגוגל – חלק א’

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
ההנחיות לדירוג אתרים עבור הספיידרמנים של גוגל על פי המסמך הסודי שדלף לרשת

המסמך שדלף לרשת מסכם לנו בצורה נפלאה איך גוגל בוחרת לדרג אתרים. אם זה הודלף מצידה או לא, המסמך הסודי, מעניק לנו הנחיות ודוגמאות מפורטות שכדאי להתייחס אליהם. כפי שכתבתי במאמרים הקודמים בנושא, גם כאן לא תמצאו מידע חדש שירתק אתכם, אבל בהחלט תוכלו לרענן את הידע ולהימנע מטעויות עתידיות.

המסמך הסודי מיועד לצוות המדרגים של המחלקה למלחמה בספאם בגוגל (או איך שאני קוראת להם – הספיידרמנים). למעשה זו קבוצת אנשים שעובדים מהבית ומטרתם לעזור לעכבישים לא לשגות בדירוג האתרים.

לפניכם ההנחיות לדירוג אתרים עבור הספיידרמנים של גוגל:
מנוע חיפוש: אתר אינטרנט המאפשר למשתמשים לחפש נושאים שונים באינטרנט על ידי הקלדת מילים, מספרים ו / או סמלים לתוך תיבת החיפוש.

שאילתה: מילים, מספרים ו / או סמלים שהמשתמשים מקלידים בתיבת החיפוש של מנוע החיפוש

שירות: מדידת הדף, עד כמה הוא משרת את המשתמש, האם הוא סיפק לו מידע חיוני? דפים שהשירות טוב בהם, הם דפים מועילים עבור המשתמשים.

בטיחות באינטרנט: גוגל ממליצה למדרגים להתקין תוכנות אנטי וירוס למניעת פריצות אבטחה, ולהיזהר שלא לפתוח קבצים שנחשבים ללא בטוחים: txt, ppt, doc, xls, pdf- (זו קבוצת אנשים שעובדת מהבית, אם היו עובדים מתוך גוגל – לא נראה שהיה צורך בזה).

הבנת השאילתה: לפני דירוג האתר, יש להבין את פירוש הביטוי – השאילתה המבוקשים. על הצוות להיעזר באנציקלופדיה מקוונת במקרה הצורך (לדוגמה: www.wikipedia.org).

הבנת כוונות המשתמש: גוגל מבקשת מצוות מדרגי האתרים לנסות להבין למה התכוון המשתמש כאשר הוא הקליד את השאילתה. לדוגמה, אם משתמש כתב ‘טטריס’, סביר להניח שהוא התכוון למשחק עצמו, ולכן הדירוג הגבוה ביותר יהיה רלוונטי למשחק ולא להיסטוריה של המשחק טטריס.

כל העבודה חייבת להתבצע באמצעות דפדפן Firefox.

איך גוגל מדרגת אתרים?

דף חיוני – (AV)
הדף הרשמי של נושא החיפוש – התוצאה הסמכותית, המוכרת כסמל זיהוי לאותו הנושא. בנושאים כגון: אישים, ארגונים, חברות, מוצרים, מסעדות וכדומה, הדף ה’חיוני’ הוא ללא ספק אתר האינטרנט הרשמי של כל אחד מהם. אם לא נמצא כזה, לא לדרג את התוצאה – כחיונית.
לדוגמה: אם מישהו מקליד New York Times – התוצאה החיונית תהיה www.nytimes.com

דף שימושי – (USF)
הדף השימושי צריך להיות באיכות גבוהה ותואם את השאילתה. על התוכן להיות סמכותי ומספק, תוכן שישרת את המשתמשים, רצוי שיהיו חדשות או אם זה מתחום הקניות, שיופיעו ביקורות על המוצר, השוואת מחירים ועוד.

כאשר משתמשים מחפשים סלבריטאים/ סרטים / תוכניות טלוויזיה / קטעי וידאו וכדומה, סביר להניח שהם מחפשים תוכן משעשע – דפי הרכילות. דף שימושי יכול להיות כתבה באתר אינטרנט פופולארי, קטע וידאו, דפים רשמיים במדיה החברתית ועוד. לפי ההגדרות במסמך ההנחיות של גוגל, דף שימושי לא ייחשב כספאם וקיימת האפשרות לדרג יותר מדף אחד באתר כשימושי.

דוגמה: לדף הבא יש למעלה מ-300 סקירות עבור ‘מסעדת פירות ים’, הדף הזה נחשב כשימושי מאוד עבור המשתמשים.

useful-pages

  • דף רלוונטי – (REL)

הכוונה לדפים שימושיים אך פחות מעודכנים, האתר לא נחשב לסמכותי במיוחד, או שהתוכן מעניק מענה חלקי לשאילתה. בדף הרלוונטי צריך להופיע תוכן באיכות טובה או במילים אחרות, ציון שנושק ל- 80 +.

לדוגמה: חיפוש השחקן ‘טום קרוז’. דף שאינו מועיל במיוחד (יש דפים טובים יותר) אבל הוא רלוונטי עבור משתמשים רבים. תוכלו לראות שישנן תגובות מהמדיה החברתית, ביקורות, תמונות, וידאו ועוד.

relvant-pages

  • דף שהוא “קצת רלוונטי” – שטחי – (SR)
דפים שאינם מועילים לכל המשתמשים אבל קשורים באופן מסוים לשאילתה שהוצגה. דפים שמדורגים כשטחיים יהיו באיכות לא גבוהה (חזרה על מילות המפתח, תוכן רדוד, שכפול תוכן) ויציגו כמות גדולה של מודעות פרסום.
לדוגמה הדף הבא, השאילתה: ‘סימפטומים של מחלת הסרטן’, קיים מידע, אבל התוכן משוכפל (הועתק מאתר סמכותי) חלק מהקישורים אינם עובדים ויש הרבה מודעות פרסום.

slightly-relevant-pages

המשך קריאה: הנחיות לדירוג אתרים בגוגל – חלק  ב’

מאמרים נוספים:
הנחיות לדירוג אתרים – חלק ב’
המסמך הסודי של גוגל – מהו ספאם חלק א’
המסמך הסודי של גוגל – מהו ספאם חלק ב’