כיצד להעלות לאתר מסמך PDF ידידותי לגוגל ?

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
קובץ PDF אינו שונה מעמוד אינטרנט רגיל. מסיבה זו אנו נדרשים לבצע לו אופטימיזציה באותה מידת ההקפדה הנדרשת מאופטימיזציה לעמוד אינטרנט. העלו אותו לאתר שלכם בצורה מושכלת ותזכו לדירוג גבוה.

בית השקעות ותיק הנוהג לטעון מדי שבוע לאתר שלו סקירות מקצועיות, הפנה אליו לאחרונה שאלה מדוע עמודי אינטרנט אלו אינם מוצגים בראש תוצאות החיפוש. שוטטתי באתר ונוכחתי לגלות כי הוא אמנם מונה עמודי תוכן רבים, הללו בפורמט PDF , אך טעינתם לאתר לא בוצעה בצורה אופטימאלית.בעולם בו “התוכן הוא המלך” כאשר אנחנו מדברים על עסק עליו ניתן לכתוב תכנים רבים, חשוב מאוד לבצע אופטימיזציה וSEO לכלל המסמכים החשובים, גם אם הם בפורמט PDF .

כיצד ניתן לבצע זאת?
בעלי אתרים רבים מוטרדים מסוגיה זו. שכן כיום ניתן למצוא ברשת האינטרנט מגזינים, ספרים אלקטרוניים, ברושורים, מסמכים טכניים, ומגוון רחב של עלונים שיווקיים – כולם בפורמט PDF. כמעט כלל מנועי החיפוש יכולים לקרוא, לסרוק ואף לאנדקס קבצים מהסוג הזה. קובץ PDF דומה בהיבטים רבים לדף אינטרנט רגיל, לכן על מנת להשיג דירוג גבוה נדרש לבצע לו אופטימיזציה בהקפדה בדיוק כפי שעושים עבור הדף הרגיל.

ריכזתי עבורכם את הטיפים לאופטימיזציה של מסמכי PDF, כך שידורגו ע”י מנועי החיפוש במיקום מכובד :

מסמכים שנוצרו ע”י תוכנה מבוססת טקסט מול מסמכים סרוקים כתמונה
ישנן 2 שיטות להעלאת עלונים למסמכי PDF. האחת הינה המרתם לתמונת PDF והשניה הינה המרת התכנים שלהם למסמך PDF. לרובוטים של מנועי החיפוש אין אפשרות לסרוק תכנים של מסמכים אשר מן הסוג הראשון (הועלו לאתר כתמונה). לכן אם קובץ ה- PDF נוצר ע”י סריקה או בעזרת תוכנה המבוססת על תמונה , הוא לא יאונדקס על ידי גוגל ושאר מנועי החיפוש. לעומת זאת במידה והקובץ נוצר באמצעות תוכנה המבוססת טקסט, הרובוטים יקראו ויקטלגו אותו בדיוק כמו כל דף אחר ברשת. ניתן למצוא באינטרנט תוכנות חינמיות רבות שמטרתן להמיר מסמכים ל- PDF. Adobe Acrobat מומלצת וטובה.

קבציPDFאופטימיזציית התוכן
עקרונות האופטימיזציה והקידום של קבצי PDF דומים לאלו של עמוד אינטרנט רגיל : תוכן הקבצים צריך לדון בנושא המדובר. מומלץ להדגיש כל טקסט חשוב באמצעות שימוש בכתיב בולט, מוטה וגדול. על מילות המפתח להיות ממוקמות בשורות הראשונות של המסמך.

קבציPDFאופטימיזציה המאפייניים
יש מספר מאפיינים במסמך PDF שצריך למלא בעת שמירת התוכן. הבולט ביניהם הוא ה- Title דהיינו הכותרת . מלבדו רצוי לאזכר את פרטי המחבר, את הנושא, את התיאור, את מילות המפתח ועוד. על השדות להיות מלאים במידע רלוונטי. מומלץ לשים דגש על שדה הכותרת ועל שם הקובץ עצמו בהם נדון בהמשך. לגבי שדה מילות המפתח, ניתן לציין רשימה מצומצמת של ביטויים, אך חשוב לא להשאירו ריק. עד עתה לא הוכחה העובדה שמנועי החיפוש מעניקים יתר חשיבות לשדה זה. אולם אם הדבר ישתנה בעתיד, אזי לקובץ ה – PDF שלכם יהיה יתרון מול עמודים אחרים ברשת.

קבציPDFכותרת Title
כותרת היא מאפיין קריטי של מסמך PDF. היא חשובה במידה זהה לזו של כותרת עמוד אינטרנט רגיל. שדה זה מעניק למנוע החיפוש אינפורמציה אודות התכנים אשר בדף. נסו להקפיד ששדה הכותרת יכלול את מילות המפתח ולא טקסט אקראי. את כותרת ה- Title מומלץ להעתיק גם לשדה הנושא!

קבציPDF – שם הקובץ
את מסמכי ה -PDF יש לשמור בשמות ידידותיים לGoogle המכילים את מילות המפתח. שימרו אותם בתוך ספריות בעלות שמות משמעותיים.

קבציPDFהפניה לעמוד מדף הבית או מהעולם החיצון
אם קובץ ה PDF הוא עמוד פנימי באתר, יארך זמן מסוים עד שהעכביש של גוגל יסרוק אותו. כדי לקצר את התהליך מומלץ ליצור לעמוד הפניה מתוך דף הבית או מכל עמוד אחר שנסרק באופן תדיר ע”י גוגל. בקידום כמו בקידום אם אתם שואפים שעמודה- PDF ימוצב בצמרת תוצאות החיפוש, עליכם להוביל את גוגל אליו.

לסיכום:
קובץ PDF אינו שונה מעמוד אינטרנט רגיל. מסיבה זו נדרש לבצע לו אופטימיזציה באותה מידת ההקפדה כפי שהייתם מבצעים לעמוד אינטרנט. העלו אותו לאתר שלכם בצורה מושכלת ותזכו לדירוג גבוה.
בהצלחה !