מהפכה במנוע החיפוש של גוגל – תוצאות חיפוש בזמן אמת!

קידום אתרים אפקטיבי ברמה אחרת...

ניהול מוניטין
חיפוש בזמן אמת, חיפוש באמצעות קול, חיפוש באמצעות תמונות ועוד – מנוע החיפוש מצמיח עיניים, אוזניים והעברת מידע מהמפרסם לצרכן בשניות.

חיפוש בזמן אמת, חיפוש באמצעות קול, חיפוש באמצעות תמונות ועוד – מנוע החיפוש מצמיח עיניים, אוזניים והעברת מידע מהמפרסם לצרכן בשניות.

גוגל משיקה תוצאות חיפוש בזמן אמת והמהפכה כבר כאן! תוצאות אלה אפשריות כרגע באייפון ובאנדרואיד, בשאיפה להגיע מהר מאוד למקסימום גולשים.

בכנס Real Time Search שנערך ב – 7/12 הציגה גוגל את חידושיה האחרונים בתחום החיפוש והם אכן מרעישים. לפחות מאז שטוויטר נחל הצלחה מוחצת בהעברת מידע עצום בזמן אמת, גוגל, שקלטה את הפוטנציאל האדיר הטמון במידע זה, עמלה על פיתוח טכנולוגיות שיאפשרו לה לאנדקס את המידע מתוך כוונה לשתף פעולה עם הרשתות החברתיות הגדולות על מנת להציג בדף תוצאות החיפוש שלה את התוצאות הרלוונטיות לזמן אמת. והיא הצליחה!

בכנס הכריזה גוגל על שיתופי פעולה עם העדכונים בזמן אמת של מייספייס (עדכונים ציבוריים של כל המשתמשים), פייסבוק (ניתן לחסום באמצעות הגדרות פרטיות) בנוסף לטוויטר והציגה התפתחויות טכנולוגיות מרגשות שישנו את פני החיפוש כבר עכשיו וילכו וישתכללו בעתיד הלא רחוק.

לצפייה בכנס חיפוש בזמן אמת – Real Time Search:

חיפוש בזמן אמת
בכנס הציגו לדוגמא שאילתה אודות הנשיא אובמה. דף תוצאות החיפוש הציג תוצאות בעוד שתוצאות חדשות ממשיכות להגיע ולהתעדכן בדף. אין ספק כי החדשות מרעישות ואולי איננו מבינים עדיין את גודל הבשורה אך התחושה היא כי מהפכה החלה והיא רק תלך ותתעצם (אגב הטכנולוגיות אותן נדרשה גוגל לפתח על מנת שכל זה יתאפשר הינן אדירות).
הוצגו דוגמאות נוספות ביניהן חיפוש אודות bank of America והתוצאות נראות כך:
 latest1
latest
latest3
Latest – קישור הנפתח לדף המציג את התוצאות בזמן אמת ובעת הצפייה בדף התוצאות ממשיכות להתעדכן כל הזמן! ניתן להבחין בתוצאות מאתרי חדשות, טוויטים, מגזינים, פוסטים בבלוגים ועוד.
החיפוש כרגע אפשרי בגוגל טרנדס. מצב זמני, עד שניתן יהיה לראות את התוצאות בדף הרגיל):http://www.google.com/trends
למי שמעוניין להתנסות בחוויית החיפוש החדשה: הקלידו בתיבת החיפוש החדשה (בתחתית העמוד – Search latest) שאילתה מבוקשת וצפו בתוצאות.
google trends
העתיד כבר כאן

מריסה מאייר, סגנית נשיא גוגל למוצרי חיפוש וחווית משתמש, הנחתה את הכנס והזמינה מספר מנהלי פיתוח להציג את הפיתוחים עליהם עמלו חודשים ארוכים.

מאייר ציינה כי פיתוח טכנולוגיות חדשות לשכלול מנועי החיפוש מושפע מארבע קטגוריות מרכזיות:

  1. * אופן פעולה – כיצד אנשים מבצעים חיפוש ( (modalities. כיום, אנשים מקלידים מילות מפתח. בעתיד הקרוב תהליכי החיפוש ישתכללו הודות לטלפונים הסלולאריים ולאפשרויות טכנולוגיות הנמצאות בפיתוח בימים אלה ממש: חיפוש באמצעות קול, באמצעות תמונות, תרגום לשפות אחרות ועוד.
  2. * מדיה – מה יופיע בדף תוצאות החיפוש: ספרים, סרטים, מפות, חדשות ועוד.
  3. * שפה – כיום גוגל מתרגמת 51 שפות ויש לה 173 דומיינים מקומיים. השאיפה היא להגיע לרמת תרגום גבוהה בכל שפה מרכזית ברחבי העולם כולו.
  4. * פרסונליזציה – בעתיד תהיינה התוצאות אישיות יותר, עשירות ורלוונטיות יותר והן יוצגו לנו בהתאמה למי שאנחנו. תחומי המומחיות שלנו, המיקום הגיאוגרפי שלנו ואפילו רשת החברים שלנו ישפיעו על התוצאות שנקבל מכל שאילתה שנקליד.

חדשנות

באוקטובר השיקה גוגל בלוג – This week in search ומאז ה -2.10.09 הושקו למעלה מ – 33 מאפיינים חדשים הקשורים בחדשנות והמשפרים את חוויית הגלישה. (כל אלה מותאמים לפחות לאחד מארבעת הקטגוריות המופיעות לעיל כמכוונות את העתיד במנועי החיפוש).

הענן + מכשירים סלולאריים חכמים = עידן חדש בתוצאות החיפוש

הענן הינו הטרנד האחרון בכל הקשור למהפכת המידע ברשת. כמות המידע המאוחסנת שם, אפשרויות הניתוח והשיפור הטכנולוגי עקב כך הינם עצומים. החיבור של הענן והתקני המכשירים הסלולאריים החכמים לוקחים את עידן החיפוש למחוזות שעד לא מזמן נתפסו כדמיוניים.

השילוב בין הענן לסלולארי נותן למנוע החיפוש עיניים, אוזניים ונדמה כי אפילו תחושות, בהתחשב בעובדה כי מיקום גיאוגרפי כבר היום משפיע על תוצאות החיפוש.

 חלק מהאפשרויות החדשות הנובעות מהשילוב של הענן והסלולארי הוצגו בכנס:

  1. חיפוש באמצעות קול – Search by Voice

המציגים בכנס הדגימו חיפושים באמצעות שאילתות קוליות באנגלית (הנשיאים ברק אובמה וסרקוזי יחדיו), ביפנית (מקדש בקיוטו ומסעדה אהובה הממוקמת בסמוך למשרדי גוגל בטוקיו. היתה זו שאילתה ארוכה במיוחד…) ובסינית (ניב מנדרין: מקדונלדס בבייג’ין) והתוצאות של שאילתות אלה בשלושת השפות, הוצגו לקהל הצופים המשתאה.

בנוסף, שאילתה אודות בי”ח הנמצא באזור תורגם מאנגלית לספרדית והציג תוצאות! (יושק בעתיד הרחוק יותר).

בגוגל הצהירו כי שאיפותיהם גבוהות בהרבה. המטרה היא להגיע לחיפוש באמצעות שאילתות קול בכל השפות עם אפשרות לתרגום בין השפות, בדומה למתורגמן אונליין.

  1. חיפוש באמצעות מיקום – Search by Location

בכנס הציגו תוצאות חיפוש ממכשירים סלולאריים שתוכנתו באופן שלכאורה היו ממוקמים במדינות שונות בארה”ב. תוצאות החיפוש שהוצגו לכל משתמש באמצעות Google Suggest (למעלה מ – 40% משאילתות החיפוש בסלולארי נעזרות בכלי זה), וכל משתמש קיבל השלמות שונות לאותיות RE שהוקלדו בתיבת החיפוש, בהתאם לפופולאריות ביטויי החיפוש האיזוריים.

דוגמא נוספת הוצגה והתאפשרה הודות לשיתוף פעולה עם ספקים בענייני מלאי: חיפוש אחר מצלמת Kanon מדגם ספציפי הציגה שתי תוצאות שלצידן נקודה כחולה. נקודה זו מציינת כי המצלמה קיימת במלאי בחנות קרובה. לחיצה על הקישור הציגה מצלמה בחנות Best Buy במרחק 1.3 מייל ובמרחק 7 מייל אפשרות לרכישת המצלמה ב – Sears.

המיקום הוא בעצם השאילתא. על סמך זה פותח ממשק חדש שיושק בשבועות הקרובים: near me nowשליחת מידע אודות מיקום המשתמש לענן, המידע מעובד ומנותח מבחינת צרכים, העדפות ועוד ומתקבלת רשימה של אתרים באזור. במפות של אנדרואיד ניתן אף לבחור מיקום שונה לחלוטין מהמקום בו נמצאים כרגע באמצעות לחיצה ארוכה על האזור המבוקש ולקבל רשימה חדשה של אתרים באזור זה.

  1. חיפוש באמצעות תמונות Search by Sight

פיתוח חדשני נוסף: Google Goggles מאפשר קבלת תוצאות חיפוש באמצעות צילום תמונה ובקשת מידע אודותיו! התמונה משמשת כשאילתא. ניתנה דוגמא של תייר ביפן הצופה במבנה כלשהו ואינו יודע מה זה רק יודע כי האתר מפורסם.

japan

צילום של התמונה סיפק את כל מידע הנדרש אודותיו.

ניתוח האובייקטים מתבצע בענן מול אינדקס בעל ביליוני תוצאות ותוך מספר שניות מוחזרות תשובות. מדהים.

כיום, ממשק זה עובד טוב על אובייקטים מסויימים, אבל השאיפה היא להיות מסוגלים לזהות כל תמונה באשר היא ושלא יהיה צורך כלל לצלם אלא רק להצביע על אובייקט כדי לקבל מידע אודותיו (אגב, כרגע, למרות כי מבחינת טכנולוגיה הדבר אפשרי, לא מתכוונים לאפשר זאת על פרצופים של בני אדם מטעמי פרטיות. בעתיד סביר להניח כי הדבר יתאפשר…).

היסטוריית המידע

בעבר, מידע עבר מפה לאוזן מדור לדור סביב המדורה… בהמשך הופץ המידע ביתר קלות באמצעות מהפכת הדפוס והפצה שבוצעה על ידי סוסים, אוניות, מטוסים וכלי תחבורה נוספים, ואז הגיעה האינטרנט. בעוד שלפני 9 שנים, מידע חדש היה נסרק מדי חודש, כיום המידע נסרק כל כמה דקות וגם זה לא מהיר מספיק (כמיליון דפים נסרקים ביום). בעידן המידע בזמן אמת, כל שנייה נחשבת. קבלת מידע אונליין בזמן אמת יכולה לשפר ולהקל על כל תחומי החיים. מידע אודות מזג אוויר, פקקים, מבצעים, מוצרים במלאי ועוד, יכולים לחסוך לצרכנים זמן רב, כסף, עצבים ובאופן כללי לשפר באופן ניכר את איכות החיים. לכן, לא פלא כי בגוגל מצהירים שהם לא יפסיקו לשפר את קצב הצגת המידע עד שיצליחו להגיע למהירות האור – עשירית השנייה כדי להקיף את כל כדור הארץ….

האלגוריתם האחראי על דירוגים והצגת מידע בדף תוצאות החיפוש שונה מעט מהאלגוריתם האחראי על הצגת מידע בזמן אמת אך גם כאן יש ניסיון אדיר ופותחו לשם כך טכנולוגיות רבות, בכדי להצליח להציג תוצאות רלוונטיות תוך מלחמה בספאמרים ומתוך התחשבות בסמכות המידע. האלגוריתם של גוגל הולך ומשתכלל מדי יום ביומו, הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מסחרר כשהבסיס לכל מאמצי הפיתוח מבחינת מנועי החיפוש הינורלוונטיות.